Gå til innhold

Planlagt bryllup, ble gravid - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på dette:

Vi har planlagt å gifte oss i februar. Lokale og kirke er allerede bestilt, og invitasjonene skal ut om en måneds tid. For en måned siden fant vi ut at jeg var gravid, og vil være +/- 6mnd på vei i februar.

Og nå lurer samboeren min på om dette blir for mye for meg, at jeg ikke vil orke det - hva om det blir et komplisert svangerskap osv.

Han vil at vi skal avlyse, men jeg er usikker.

Jeg tenker at det vil ta tid å bli klar for bryllup etter en fødsel/barsel også, og at det ikke gjør noe å være gravid på bryllupsdagen...kanskje man til og med kan gjøre graviditeten til et tema (fruktbarhet osv...). Det skal også sies at vi har 3 barn fra før, så bryllupet skal uansett være relativt barnevennlig :)

Har dere tanker rundt dette?

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes gravid brud er kjempe vakkert! Du vet jo mer eller mindre hva du går til ettersom du har noen svangerskap bak deg fra før, selv om jo ingen svangerskap er like.

Jeg for min del kunne ikke gjort det, hadde ikke tatt sjansen. Men det er ene og alene fordi jeg var ganske så dårlig da jeg var gravid, i tillegg til hanglete bekken og mye vann i kroppen.

Som du sier, det er nok av ting å henge fingra i rett etter fødsel, i tillegg til at da er det ikke bare 3, men 4 barn som skal organiseres.. Lykke til uansett hva dere går for!

Skrevet

Jeg ville ha utsatt bryllupet, evt giftet oss stille og rolig, og heller ha en stor fest på sensommeren.

Jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme i begge mine svangerskap, så hadde ikke hatt sjangs til å gjennomført bryllupet mitt som gravid.

Skrevet

Har nettopp vært i et bryllup hvor bruden var 7 mnd på vei..

Utrolig herlig!

Ho har vært mye syk, men holdt ut lenge denne dagen!

Go for it =)

Skrevet

Takk for innspill!

Nå ser det ut som det IKKE blir gravidbryllup. Litt leit, men jeg tror det blir OK sånn bare jeg får fordøyd det litt. Min tilkommende er svært bestemt på at han vil at jeg skal være i god form på denne spesielle dagen, og da vil han ikke ta sjansen på å gjøre det i 6. mnd.

Jeg ser at han har et poeng, og at det å gifte seg uansett er noe vi begge vil veldig mye...om vi må vente 1 år, so be it :)

Skrevet

hørest fornuftigt ut, jeg hadde gjort det samme.

Lykke til med baby og bryllup =)

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg. Vel, jeg fant meg en ny kjole - ikke akkurat den drømmekjolen jeg hadde tenkt meg, men en med sånn knyting bak som kan tilpasses helt til siste sekund. Ikke så greit å si på forhånd hvor stor man blir akkurat på bryllupsdagen, selv om man har fått barn fra før.

Bryllupet gikk helt strålende. Jeg var 4-5 mnd på vei, og var kommet over den verste trøttheten.

Skrevet

Eg var 3 mnd på vei når eg gifta meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...