Gå til innhold

Grrr...late damer med vogn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry,men jeg må bare lufte ut litt her.. Regner med at reaksjonen min skyldes alle hormoner+++ i kroppen. :S

Men-jeg er nå 36+5 på vei og begynner pent sagt å merke at jeg er tung i kroppen og at den lille har kommet godt ned i bekkenet. Legen min mente at hode har festet seg og det kjennes!

Uansett-jeg har jo en sønn fra før. Og han går i en barnehage et stykke unna her vi bor,så det er(dessverre)blitt vanlig for meg å ta bussen til og fra barnehagen hans med han i vogna. Før kunne jeg fint gått det stykke uten trøbbel,men nå orker jeg bare ikke.

Så i dag-på vei hjem fra bhg hans ser jeg at det står 2 damer med vogn som venter på bussen. Så når første buss kom venta jeg heller litt på en ny enn å presse meg på. Det ville dessuten ikke vært plass til sønnen min,vogna hans og meg.

Så når neste buss kom-som selvfølgelig var ganske full-hoppet vi på den. Da var det også en dame til med en stor vogn som kom på samtidig.

Men det som skjer er at når vi kommer inn til sentrum av byen-så er det 2 andre med vogn som skal på samme buss som sønnen min og meg. Så jeg tenker-det er jo ikke langt igjen,så jeg "ofrer" meg for de andre damene som sannsynligvis skal lengre enn oss.

Da oppdager jeg plutselig i det jeg har gått av bussen-en av de damene som gikk på den første bussen er i sentrum! Utifra mine beregninger tok altså denna late kjerringa bussen bare inn til byen. Det er 2(!) stopp unnna der hun gikk på!

Jeg blei så sint! Hadde nesten lyst til å huke tak i henne å si "at makan til latskap skal man lete lenge etter"!!

Det kan hende at hun har no trøbbel med bena,men sånn for det blotte øye ser hu helt frisk og fin ut. Går normalt og ser nesten litt psrek ut-i hvertfall i fht meg!! Hun har sønnen sin i bhg til min sønn,så derfor vet jeg at hun kan gå.

Arrrrgg..jaja..kan ikke få gjort no med det nå. Vet bare det til en annen gang at jeg gidder ikke å ta hensyn til henne!

Dette ble et langt innlegg,men bare måtte blåse ut litt Er veldig mottakelig for tilbakemeldinger! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jo ikke jeg en vogn å kjøre rundt på ennå... Men opplever stadig at folk ikke bryr seg at man kommer høygravid og vuggende inn på full trikk/buss. Er det fullt, nei da må man jaggu stå... Folkeskikk har vi ikke lært oss her i landet! De eneste som reiser seg innimellom er folk fra andre land enn Norge. Jeg skjønner at man gjerne vil sitte når man skal et stykke, men som du sier, skal man bare et par holdeplasser så kan man ofre seg for de som faktisk trenger plass.

Skrevet

En gang jeg tok bussen på vei til jobb (var i uke 35), var det fullt av ungdommer i turklær. Lett å se at de skulle på klassetur i marka. Jeg hadde bekkenlåsning (jæ... vondt), gikk med krykker og INGEN tilbød meg plassen sin. Måtte stå i midtgangen, fikk plutselig blodtrykksfall mens jeg der og da, hvis jeg var i form hadde jeg pent spurt ungdommene om jeg kunne få en plass å sitte på. Da sjefen min hørte om episoden fikset han skyss for meg til og fra jobb fram til permisjonen :-D

Så det er ikke alle som har folkeskikk nei :-/ Jeg ble iallefall sjokkert over ungdommene som slang der og ikke enset et eneste tanke medmenneskelighet. . .

Skrevet

Det stemmer nok at det er mange hensynsløse folk der ute.

Jeg tror aldri jeg har reist meg for en gravid på bussen. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke ser dem. Jeg hadde selvsagt tilbudt en gravid plassen min hvis jeg hadde sett at hun var gravid, men jeg registrerer i grunnen ikke folk etter hvert som de kommer på. Sitter som regel dypt inne i egne tanker. Noen ganger har jeg sett gravide som står i det jeg går av, og da får jeg dårlig samvittighet :-/

Så jeg er helt klart skyldig i uoppmerksomhet ovenfor de rundt meg, men ikke nødvendigvis dårlig folkeskikk.

Skrevet

Enig med mammanov09,

jeg tar bussen hver eneste dag, og har hittil kun opplevd at de som tilbyr setet sitt til meg er unge menn på 18-20 år av såkalt utenlandsk opprinnelse (som her i Oslo oftest betyr at de er født i Norge da..).

De er kanskje bedre oppdratt til å være høflige og imøtekommende overfor andre, hvem vet?

Skrevet

ja, det er ofte de samme som gidder å hjelpe til med å løfte vogna ut av bussen også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...