Gå til innhold

MA - plutselige smerter en uke senere..(samme som Anonym)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA og utskrapning fredag forrige uke.. og har egentlig ikke hatt noe smerter og blødningen har nesten stoppet helt. Men i dag fikk jeg putselig vanvittig vondt i magen.. helt nederst i magen der jeg har menssmerter.. men dette er helt andre smerter enn menssmerter og de smertene jeg hadde rett etter utskrapningen..

Det er vanskelig å beskrive smerter, men det er nesten som mageknip men mye lenger ned i magen enn der man normalt har vanlig mageknip..

Noen med erfaring fra MA og eventuelle smerter i etterkant??

Hvor lenge venter jeg før jeg ringer vakthavende sykepleier på sykehuset??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg. Så leit at du og måtte miste. Føler med deg. Jeg synes du skal ringe gyn, kan være tegn på infeksjon. Da er det viktig å få rask behandling. God bedring. Håper ikke det er noe galt med deg. Trøsteklem

Skrevet

hei og takk for svar.. etter en halvtime på sofaen med noe varmt på magen så er jeg mye bedre. Så jeg tror jeg avventer litt og ser om jeg får noe mer vondt! Veldig rart, for det kom så veldig plutselig.. håper virkelig ikke det er en infeksjon eller noe altså - for jeg har store planer om å bli gravid igjen veeeldig snart (alltid optimist..)

Skrevet

Det var godt å høre. Mistet jo selv 23 juli i uke 13+5 med utskraping samme dag. Prøver fortsatt. Fikk min 2 mens etter ma på mandag så håper det klaffer snart. Hormonene har vært litt på bærtur her i gården, sikkert fordi jeg mista så sent. Tok 6 uker for å få 1 mens, deretter 5,5 uker til neste. Så nå vil jeg ha min vanlige syklus på 28 dgr hehe. Men håper jeg blir gravid ved neste el. klem

Skrevet

skjønner så godt hvordan du har det.. har mareritt om at det skal ta lang tid før jeg blir gravid igjen. Er veldig utålmodig.. Så håper den vanlige syklusen på mellom 28 og 30 dager er tilbake snart, og at det ikke er noe infeksjon eller noe på gang nå..

Jeg var 9+5 da jeg fikk beskjed om MA. Utskrapning dagen etter. Hadde gått galt rundt uke 7.

Jeg krysser fingrene for at vi begge to blir gravide veldig snart.. og at vi sees inne på 1.tri! Masse lykke til!!! Klem

Skrevet

Huff, ja det er fælt. min døde i uke ll. Krysser fingre for oss!!! masse lykke til.

Skrevet

Så trist å høre at du mistet, opplevde selv dette når jeg var 11+3, og fosteret hadde vært dødt siden uke 7 hos meg og. Jeg fikk smerter i livmoren bare 3-4 dager etter utskapningen, og hadde da mest sansynlig en begynnende infeksjon. Fikk antibiotika for dette på sykehuset etter å ha tatt blodprøver og en ny UL.

Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt sykehuset eller legen for å ta en blodprøve. Slik at de kan se om det er en infeksjon på gang..

God bedring :)

Skrevet

huff.. nå ble jeg litt bekymret.. magen er ganske øm nå når jeg klemmer på den.. og det kjennes litt som om jeg er støl etter trening på en måte..

Bør jeg ringe sykehuset? Eller fastlegen? Eller burde jeg vente og se det an - prøver å ikke være overhysterisk her..

Skrevet

Ta en tur til legen din i morgen du. Så tar han en blodprøve, og evnt setter deg på en kur, eller henviser deg til ul. masse lyke til. Bedre å komme raskt hvis det er en infeksjon på gang. klem

Skrevet

ringte ullevål.. fikk beskjed om å gjøre det hvis det var noe..

sykepleieren der mente jeg kunne ta det med ro og at dette sikkert ikke var noe - men at jeg skulle ringe tilbake hvis jeg ble verre, fikk feber eller hvis det var like ømt om en dag eller to..

huff, blir stressa av dette jeg. vanskelig å vite om man er hysterisk eller bare fornuftig. det er bra man kan få gode råd her inne..

Skrevet

Å det var godt. Når jeg tenker etter hadde jeg vondt selv i 2 uker etter inngrepet, men ikke feber. Litt etterrier. Masse god bedring. Klem

Skrevet

Var ikke meningen å skremme deg altså, men for min del så fikk jeg antibiotika fordi legen mistenkte at det var en infeksjon. For når man har gått gravid uten at det er liv i mange uker så øker faren for å få infeksjon. Det ble ihvertfall jeg fortalt etterpå.

Så om du blir verre eller får feber så hun på sykehuset sa, så hadde jeg ikke nølt med å ringe tilbake. Men kan jo også være smerter etter utskrapningen, det er det jo enkelte som har etterpå. Uten at det er farlig..

Så er vanskelig å vite om man er hysterisk eller ikke i en slik situasjon som din nå :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...