Gå til innhold

hva tenker dere om dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder svineinfluensavaksinen og om man skal ta den eller ikke.

jeg er selv i desperat tvil og har ikke peiling på hva som er best,men jeg har et spørsmål som jeg lurer virkelig på: hvor er alle de som IKKE anbefaler vaksinen?hvorfor er det ingen som står fram i media og forteller oss svart på hvitt hvorfor IKKE vi skal ta denne vaksinen( nå tenker jeg først og fremst på oss som er gravide)

hvorfor er det bare enveiskjøring der vi får høre alt det positive om vaksinen? Er det på grunn av at de som ikke anbefaler den ikke har nok bakgrunnsstoff til å faktisk backe opp meningene sine, så det er egentlig bare synsing fra de som ikke anbefaler denne vaksinen?Har de ikke noe medisinske studier å gå ut ifra eller er det media som bare vil at vi skal få denne ensspora "debatten"? eller er det noe annet som ligger til grunn?

 

 

Hva tror dere?

jeg bare lurer på hvorfor ingen står frem og debatterer skikkelig mot denne vaksinen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du vil skje hvis det kommer en medisinsk undersøkelse som påviser svart på hvit hva som kan skje HVIs man tar vaksinen????

 

har du ikke lagt merke til at på så å si alle vaksiner som er i vaksineprogrammet er det bare det positive som kommer frem, ikke at det er en mulig link til div alvorlige sykdommer..

 

Grunnen er enkel og grei at folk da vil klage, kreve pasient erstatning og nekte å ta vaksinene som foreligger, ergo vil vi få tilbake sykdommer som har vært utryddet og de vil mest sannsynlig komme tilbake sterkere enn før..

 

Skrevet

men er ikke denne vaksinen litt utenom det vanlige vaksineprogrammet? dette er jo ikke for å bli kvitt en sykdom,men for å redde norge ifra å gå til grunne pga mange sengeliggende...

 

 

HI

Skrevet

Men problemstillingen er den samme..

Hva om denne vaksinen i ettertid kan knyttes opp til tilfeller av MR, da vil vaksinedebatene florere igjen, så er det bare et tidspørsmål om når man blander inn de andre vaksinene.

 

Ingen vil vaksinere noen hvis selv kunn 1-2 % blir alvorlige syke pga vaksiner.

 

Skrevet

så er du for denne vaksinen eller mot?

 

HI

Skrevet

Denne vaksinen er jo ifølge Folkehelsa kommet for å redde liv. Jeg tror grunnen til at skeptikerne til vaksinen ikke går ut i media (bortsett fra han etikk-professoren på redaksjon 1 på NRK) er fordi de heller ikke med sikkerhet kan si at vaksinen er skadelig.

 

Så, forkjemperne for vaksinen mener den mest sannsynlig er trygg og vil redde liv. Skeptikerne er redd fordi vaksinen ikke er utprøvd. Men la oss si at vaksinen fungerer kjempefint, ingen alvorlige bivirkninger og senvirkninger. Så er det noen - gravide eller andre i risikogruppen - som dør av svineinfluensa, men som kunne vært reddet av vaksinen. Ikke så kult være den skeptikeren da som gikk ut i media og kanskje var den som forårsaket at mange døde av svineinfluensaen fordi de ikke turde ta vaksinen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...