Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Spør fordi jeg er sykepleier selv. Uner utdanningen var jeg veldig stolt. Stolt fordi det var en drøm jeg alltid hadde hatt. Stolt fordi jeg kom inn på et studie med så høg karakteregrense. Jeg så virkelig opp til sykepleierne, og det var mitt største ønske. Idag er det 5 år siden jeg var ferdig. Er ikke fullt så stolt over yrkesvalget mitt lengre. Jeg synes det er bare slit(nå har jeg jobba på sykehj da), og jeg føler ikke at jeg passer til jobben. Er i permisjon nå, skal finne meg en annen jobb som sykepleier, men det er en annen diskusjon:-) Spørsmålet er bare, om andre sykepleiere har vært\ eller er stolte over tittelen sin??
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Når jeg går hjem fra jobb etter en vellykket recusiterin, der jeg har defribrilert og stabilisert en pasient slik at han har overlevd, da er jeg stolt! Når jeg skal måle tempen på noen og de fiser meg i trynet idet jeg setter inn tempmålet..... Ikke.... Ha ha ha... Har fortsatt flest dager hvor jeg trives i jobb. Men stolt er jeg nok ikke. Men fornøyd med utdannelsen min er jeg. Er ikke fornøyd med lønna,da.. Det er en annen sak..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er stolt av yrket mitt, men misfornøyd med lønn osv.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Ja jeg er stolt av yrket mitt. Hender jeg er flau over å være sykepleier når jeg møter sykepleiere som gjør en dårlig jobb... for det er dessverre mange av de som ikke eier yrkesstolthet. Jeg har en jobb jeg elsker og kunne ikke tenkt meg noe annet. Hadde ikke grått om jeg fikk litt høyere lønn da...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Hva med å ta videreutdanning? Viktigste er å trivest. Er selv kun student enda, men ser allerede nå at hvis jeg skal trivest og få nok utfordringer så må jeg se framover og ta de muligheter som byr seg, både i forhold til hvor jeg søker jobb, og spesialisering. Hva det blir vet jeg ikke sikkert enda, men ser for meg at jeg passer godt på akuttmottak eller intensiv avdeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå