Nory Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hei Jeg var på kontroll på helsestasjonen i dag. Er nå 3 dager over termin, er i veldig dårlig form og utålmodig på fødsel. Hører at så mange av dere blir strippet både hos jordmor og på sykehus, men jordmoren min sa bare meget bestemt at hun ikke strippet - ferdig med det. Og om jeg skulle strippes måtte jeg be om det på sykehuset. Skal dit på fredag, og det er jo ikke så lenge til, men likevel. Hører jo at flere strippes flere ganger og at det er en del av en modningsprosess som ikke kommer i kategori "igangsetting" og hadde håpet på en liten framskynding. Ble så veldig skuffet! Flere som har opplevd det samme???
*1+1=2 små* Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 min Jm ville ikke strippe meg med forrige, vil tro de kan få lov å "nekte" hvis de føler at kroppen ikke er klar. Du sier ikke noe om du er moden eller ikke, hvis du ikke er moden er de tjo ikke særlig smart å strippe... Jeg har i hvertfall enda ikke blitt strippet selv om jeg er moden og har 3 dager til termin..
Nory Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2009 Hun sjekket ingenting så umulig å vite om jeg er moden eller ikke. Det er vel det som er det mest frustrerende - at jeg ikke vet noen ting.
*1+1=2 små* Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 hehe det er nesten værre å gå med 2cm åpning i 1 mnd.
Trine F Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Helt sikkert mange som har god erfaring med stripping, men under fødselen av min førstefødte i 1997 fikk jeg oppleve det, og det var det absolutt værste jeg har opplevd i hele mitt liv!!!!. Hodet til babyen lå litt skjevt, og presset da ikke direkte ned mot mormunnen under riene, så stripping var sikkert helt nødvendig. Men: Første gang jordmoren strippet gikk jeg fullstendig bananas grunnet smerter, og når jeg gråt mine tapre tårer i protest mot omgang nr 2, mens jeg sa at de IKKE fikk lov til å gjøre det en gang til, kom tre andre og holdt meg fast slik at de likevel fikk gjort det mens jeg prøvde å sparke dem bort. Dette gjentok de en tredje gang. Dette føltes skikkelig som et overgrep, og det tok faktisk flere år før jeg egentlig kom helt over det. Gruet meg derfor veldig til fødsel nr 2 som var i mai 2007, men sikret meg på forhånd med et skriv jeg tok med under fødselen der jeg krevde at ingen skulle utføre stripping på meg uansett grunn, heller keisersnitt faktisk. Dette høres sikkert ganske stappteit ut, men ved min snarlig fødsel i desember i 2009 skal jeg også ta med et slikt skriv:). Jeg vet at dette kanskje blir litt på siden av hva du opplever, men måtte bare få det ut:),hehe Trine
Nory Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2009 Hørt mange som sier at det er helt forferdelig å bli strippet under fødsel. Innbiller meg at å bli strippet når man går og venter er en litt annderledes opplevelse. Jeg har tross alt ikke rier eller andre vondter dere nede akkurat nå. Ikke at jeg tror det er en dans på roser og absolutt ikke smertefritt, men har jo hørt om mange som ber om det opp til flere ganger i ventetiden og da kan det jo ikke være så ille. Nå skal jeg på sykehuskontroll i morgen, så kanskje de gjør det der i stedet for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå