Gå til innhold

Ville dere sagt noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor døde for noen måneder siden. Hun hadde ofte sagt til min mann at han, jeg og ungene våre skulle få huset hennes i bytte mot vårt siden det er større. Han eier huset vi bor i nå sammen med sin søster. Og selvsagt arvet de svigermors hus sammen (hun døde svært uventet, så vi hadde ikke hatt tid til å flytte).

Nå er søsteren, som fremdeles bor i huset (hun er i midten av 20-årene og er blitt forsørget av moren hele livet) blitt sur for dette. Hun vil ha hele huset for seg selv, og nekter å betale min mann ut, siden hun ikke har råd. Hun har aldri hatt en jobb, og er heller ikke interessert i å begynne å jobbe. Lever på sosialen.

Mannen min ser at det blir vanskelig for henne å begynne å jobbe nå, og er gått med på å si fra seg hele morsarven, samt å betale henne ut av vårt hus, slik at hun plutselig har en million kroner på bok. Han har tenkt å gå til advokat å få skrevet kontrakt på dette. Jeg mener han må være gal. Han er helt på tuppa generelt sett etter at moren døde, sover hele døgnet og er skikkelig deprimert. Nekter å snakke med lege eller psykolog. Men han skal være snill mot søstera si og gi henne huset pluss å kjøpe henne ut av dette.

Jeg føler egentlig at jeg ikke bør blande meg bort i det, siden det er hans arv, men er redd han kommer til å angre. Det er tross alt bare en bjørnetjeneste for søstera, og det er ikke små verdier han gir fra seg. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor i alle dager skal han betale henne ut av DERES hus? En ting er å si at han driter i "sin" andel på morens hus, men det ander skjønte jeg ikke...

Skrevet

De eier det sammen... Hun eier halve. Moren ville at hun skulle flytte hit, og vi dit, men nå nekter søsteren. Så han vil eie hele dette, og at hun skal få hele det andre huset.

HI

Skrevet

Fordi hun eier huset sammen med broren (mannen til HI), det stod det i hovedinnlegget.

Hva med å råde ham til å vente litt? Han trenger kanskje tid til å la det synke inn. Dere har bodd lenge i det huset selv om søstra hans har vært medeier hele veien, og jeg kan ikke se at noe skulle forandre seg nå.

De ordner nok opp i dette med tiden?

Skrevet

hæ..men da er det jo bedre å si: du tar mamma sitt hus og jeg tar "vårt" hus..så har alle 1 hus og ferdig med det?!

Sære folk...men desverre blir det nesten alltid familiekrangling pga arv hvis ikke en gir etter..og din mann ser ut til å heller gi etter enn å krangle.

jeg personlig ville sagt ifra men hva som er best i ditt tilfelle vet jeg ikke..

Skrevet

Du kan faktisk blande deg inn da dette igjen kommer til å gå utover arven til de barna du har med ham.

Det høres jo bare helt sykt ut - hvis det er 2 hus så få takst på begge, og gi henne alternativet om å få det "billigste". Vil hun ha det dyreste så får hun evt. betale mellomlegget. Om hun har jobb eller går på sosialen er revnende likegyldig - hun må uansett betale for sin del.

Skrevet

Hallo!

Selvfølgelig hadde jeg sagt noe!

Mannen vil gi bort en million, eller noe slikt! Skjønner at han ikke vil kaste ut søsteren, eller tvinge henne i jobb/gjeld, men han trenger da ikke kjøpe henne ut av det huset dere bor i i tillegg?

Enten så får han vente litt, og se om ting endrer seg - det har jo ikke noen hast.

Eller, og da er han snillere enn jeg ville vært - kan de bytte andel, sånn at han eier hele huset dere bor i nå, og hun eier hele det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...