Gå til innhold

noen som kan litt om dysmature barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette? har det noe å si for utviklingen videre? henger de etter andre barn i utv? Hva må til for å få diagnosen dysmatur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte en dysmatur gutt for noen år siden. Han ble født et par uker for tidlig og var liten i forhold til gåtte uker av sv. skapet. Legene trodde at morkaka hadde dårlig funksjon på slutten. Han var liten, tørr, sugesvak og søvnig de første ukene. Han har hele tiden vært liten, men det henger visstnok ikke sammen med den lave fødselsvekten sier hs(?). Utviklingsmessig er han langt fremme, både motorisk og intellektuelt. Vet ikke om det er vanlig at de henger litt etter slik som premature, min gjorde iallfall ikke det. Hva som skal til for å stille diagnosen vet jeg ikke, fikk beskjed om dette på barsel rett etter fødsel.

Skrevet

Jeg fikk ei datter i mars som ble regnet for å være dysmatur. Hun ble født til termin, og veide 2200 g. Altså lav fødselsvekt. Nå er hun bare litt over halvåret, men ser ingen tegn til at hun ligger etter i forhold til andre barn.

Skrevet

Jeg fødte en dysmatur datter. Hun hadde gått ned over en kilo i magen den siste måneden av svangerskapet på grunn av begynnende svangerskapsforgiftning, samt at navlestrengen var tynnere enn normalt og at morkaken var liten.

Hun er nå 19 mnd gammel. Hun har ikke hengt noe etter i utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...