Gå til innhold

Seng og madrass!! enyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på en Kuba sprinkelseng med regulerbar bunn, så veldi grei ut... men synes egentli at julie sprinkelseng er finere... problemet er bare at jeg ikke vet om jule sprinkelsengen har regulerbar bunn! noen som vet noe om dette?

Har også sett litt på madrasser... babycare fibermadrass, er dette noe tess? eller burde jeg heller gå for simo lux madrass til å ha i go guttens seng? eller er det andre anbefalinger?

føler meg litt rådvill her... vet ikke helt hvor og hva jeg skal se etter, og hva som er bra og ikke bra :P er førstegangs og med "bare" 48 dager ijen til termin begynner nå samboer å få litt panikk siden jeg enda ikke har fått kjøpt inn sengen og madrassen :P er 20 år og student, mens samboer jobber fulltid, men med nytt huslån og et kommende bilkjøp ville det vært godt og fått råd om seng og madrass som er bra for barnet, men samtidig innenfor rimelighetens grenser :)

Setter utrolig stor pris på hjelp og råd damer :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste sengene har regulerbar bunn.

Vi kjøpte en simo-seng som ikke var sånn veldig dyr (kjøpte den for 3 år siden til førstemann, tror den kostet rundt 1000)- vi har brukt madrassen som fulgte med. Er en helt vanlig skumgummimadrass. Oppå den har vi hatt skinn. Ettersom jeg har forstått er det helt fint når de er så små- de veier ikke så mye og jeg tror det er bedre å heller investere i en dyrere madrass når de er eldre.

Skrevet

Signerer hun over her, ikke vits i å bruke masse penger på dyr madrass til babyer- det blir viktigere når de blir litt større barn. Kjøp en billig skumgummi-madrass, og invester heller pengene i et flott lammeskinn å ha på toppen- det er mykt og godt, og de fleste babyer elsker det=)

Mange som opplever at babyen ikke vil sove i egen seng de første månedene, og at sprinkelsenga derfor blir stående ubrukt en stund. Men det er jo uansett et must etterhvert, og de aller fleste har regulerbar bunn, også de litt billigere variantene fra Ikea osv. På finn kan man jo få kjøpt flotte senger til godt under halv pris også- så gode som nye=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...