Underveis --> Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Ja, jeg vet det er toskete, utrolig utåmodig og helt unødvendig, men nå er jeg utålmodig av meg av natur ;-) Lillemann begynte raskt å komme seg opp på alle fire så fort han lærte seg å åle, men så plutselig sluttet han med det. Grunnen, antok jeg, var den glatte parketten. Har jo matte til ham, men den er han jo på i to sekunder, og så er det å åle seg videre rundt i huset. Før jeg fikk barn, og noen ganger ennå også, så uffer og åkker jeg meg over alle disse remediene man får for å fremskynde barnas utvikling. Har til og med sett en sånn "skål" som man legger ungen i mageleie på. Den står på en liten stang, som gjør det lett for barnet å snu seg rundt om aksen. Jeg hadde vel omtrent samme reaksjon da jeg så strømpebukse med antiskli, men jeg svelger herved den kamelen! Jeg har nemlig laget mine egne antisklistrømpebukser, og jeg brukte noe så huslig som silikon. Slik som man tetter badet med ;-) Klin utover i et tynt lag, la det tørke og VIPS verdens beste antiskli. Tok en dag, så var han oppe på alle fire igjen ;-) *ler av meg selv*
Trollemor75 Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Det er var et skikkelig godt tips! For vår del brukte vi en "natur" metode: han gikk i bare bodyen innedørs til han mestret teknikken for å komme seg på alle fire, det ga besdre motstand enn klær. Når står han og øver seg på å gå, så han går barfot. Det er ikke så kaldt hos oss, han virker i hvert fall ikke plaget av det. Antiskli sokker prøver han bare å spise, og strømpis går han ikke med på (ikke jeg heller, vanskelig nok å skifte bleie som det er).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå