Gå til innhold

Å bygge nytt hus. Noen spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har bygd nytt hus,hva har dere måttet betale,og hvilken leverandør har dere brukt? Send meg gjerne link.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se i forkjellige huskataloger og regn 2,5 g prisen som står der så er du ganske nær realkostandene. Styr unne ÂLvsbyhus. Se forøverig f.eks husbygger.net og andre husbygger forum for erfaringer

Skrevet

ok takk :) men lurer på hvorfor man skal styre unna Âlvsbyhus?

noen andre som vil fortelle meg hva dere betate for å bygge nytt?

Skrevet

Vi har alvsbyhus. Kjempe fornøyd! Betalte 1.3 for huset, tomt i tillegg.

Ingen grunn til å styre unna alvsbyhus fremfor andre leverandører!

Skrevet

Sjekk ut klikkhus.com, påstås at dette er billigere enn et ferdighus..

Vi fikk dessverre vite det alt for sent..

Skrevet

Har hatt snekkere og arkitekt som tegnet mes oss...

3,8 mill.

Skrevet

Hvor store er husene deres.jeg tenker et normal hus på ett plan.. 3-4 soverom. men de trenger ikke være så store.. :)

Skrevet

klikkhus.com funker ikke?

Skrevet

Vi bygde hus igjennom Byggholt og det kom på 2.8 mill for 2 år siden

huset vårt er på 2 plan og huset er på 135 kvm og 3 sov.

Skrevet

Vi valgte et hus fra Hibahus og tok utgangspunkt i det. Så fikk vi en arkitekt til å tegne det litt større og med forandringer. Da kunne vi velge leverandør av materialer og snekkere selv. Vi valgte noen lokale folk som vi hadde hørt mye bra om. Materialene hadde vi ute på anbud og der var det store prisforskjeller. Det var ca 300 000 i forskjell fra den billigste til den dyreste.

Det samme gjorde vi med elektrikere, rørlegging osv.

Alt kom på ca. 1 900 000,- og da er tomta, grunnarbeid, vann/kloakk, byggesøknad og hele pakken inkludert. Skal sies at vi bare betalte 50 000 for tomta, men da måtte vi kjøpe det huset som sto her, rive det, deponere det og gjøre alt av grunnarbeid selv.

Skrevet

...også bor jeg i "gokk" så det er jo litt billigere bare det :)

Skrevet

kjempespennende å høre hva dere har betalt for de forskjellige tingene,for her er det tydeligvis veldig store forskjeler ute å går.

om man tegner litt om på et hus,blir det veldig dyrt?

tips til leverandører dere har hørt bra om?

Skrevet

Vi betalte ikke noe ekstra for å flytte litt på vegger, vinduer og dører. Eneste vi betalte ekstra for var hvis vi ville ha EKSTRA vinduer, dører eller vegger. Ellers kunne vi gjøre som vi ville. Fikk veldig god veiledning på møtene vi hadde med Boligpartner.

Kan absolutt anbefale Boligparter til andre:) Huset var ferdig 4 mnd etter dem begynte å sette opp huset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...