Gå til innhold

Permisjonsregler i kommunen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å søke forlenget (ulønnet) permisjon (er for tiden i foreldrepermisjon). Hvordan er rettighetene/reglene i forhold til dette når man er ansatt i kommunen? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan søke om ulønnet permisjon etter arbeidsmiljølovens § 12-5. Alle som er i jobb er regulert av AML, så alle har rett til 12 mnd ulønnet perm når foreldrepengene opphører.

Skrevet

Retten til ulønnet permisjon i forlengelse av foreldrepermisjon er lovfestet og ikke tariffspesifikk. Ett år til hver forelder eller to år til aleneforelder.

Skrevet

Så vidt jeg vet er standard muligheten for 2 år ulønnet etter avviklet foreldrepermisjon.

Så vidt jeg også husker, skal arbeidsgiver ha gode grunner til at du ikke skal få jobbe redusert så lenge du har barn.

Skrevet

Tusen takk for svar! Men vet dere hvor lang tid i forveien jeg må søke om dette? Det er nemlig ikke mange ukene til jeg skal begynne å jobbe igjen, men dette er noe jeg har funnet ut av nå... Og må jeg søke for 6 og 6 måneder om gangen?

Skrevet

Stemmer. Selvsagt hyggelig å si fra til arbeidsgiver så snart du vet hva du planlegger.

Skrevet

Jepp, selvfølgelig! Skal ringe henne i mårra. Huff, merker jeg gruer meg litt, føler liksom at jeg "ødelegger" for dem, men man må vel tenke på seg selv, ingen andre som gjør det, hehe ;)

Skrevet

Da var det gjort! Herlig å tenke på at jeg ikke skal begynne å jobbe igjen allikevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...