Gå til innhold

Når sover de om dagen og hvor lenge? 9mnd +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt våkner alt fra kl. 0530 til 0700. Det går som regel tre timer fra han våkner om morgenen til første dupp som er ca. 0930 til 1130. (som regel varer den ca. to timer). Så er han våken igjen i ca. 3 timer og neste dupp er ca. 1430. Denne varer maks en time.

Han må helst ikke sove etter kl. 1530 for at han skal legge seg fint kl. 19. Lurer også litt på når man begynner med en dupp i stedet for to.

Han er 9,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står opp en gang mellom 10 og 11. Så går det to timer til han skal sove igjen, da sover han to timer. Etterpå går det tre timer til neste dupp, da sover han ca 1 time og så er han våken tre timer før sengetid kl 21. Han bør helst ikke sove etter 18 skal han være trøtt nok for sengetid. Tror nok det går en stund til før han er nede i én dupp.

Skrevet

Poden min er 9 mnd, og våkner klokka 7 om morgenen. Klokka 9 vil han sove igjen, og sover da i ca 2 timer. Og så sover han en dupp til sånn i 13-14-tida, alt fra 1-2 timer.

Skrevet

Våkner 7.30-08.00. Av og til sovner han til igjen, og sover til 9. Er uansett klar for dupp igjen kl 11. Sover da alt fra 45 min til 2 timer. Ideelt sett 2 timer. Så er han våken ca 3 timer før han er klar for siste dupp, som er alt fra 15 min 1 time. Litt avhengig av når han sovner. Prøver å ikke la han sove lenger enn til 17.15. Legges for kvelden mellom 19 og 20 en gang, alt etter hvor lang og hvor sen siste duppen var.

Vi har hatt store problem med dagsoving tidligere, men nå har han hatt dette mønsteret i 1 mnd og det ser ut til å fungere veldig bra. 3 timers søvn i løpet av dagen ser altså ut til å være ideelt, da er han grei på kvelden også. Sover han dårlig på dagen og blir overtrøtt blir det dårlig med søvnen de første timene etter han er lagt(hyppige oppvåkninger).

Skrevet

Min står opp rundt 5.30/6 så tar han seg en blund igjen ved 7.30 tiden og sover en times tid.

Så sover han igjen ved 12 tiden (2 timer) og en liten lur rundt 16.. så legger han seg for kvelden ca 19..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...