Gå til innhold

EGGEHVITE ALLERGI = IKKE MMR VAKSINE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vår sønn er "litt" allergisk mot eggehvite viser blodprøven. han har ikke mmr vaksinen, jeg er skeptisk til den fra før. og i alle fall nå...barnet er 20 måneder

noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har allergi for eggehvite og jeg har aldri tvilt på mmr vaksinen.

Angrer ikke på at vi tok den. Hadde vært mye mer bekymret om vi ikke hadde tatt den

Gjest amandine
Skrevet

Vi vurderte aldri å droppe det, men den ble tatt på sykehuset så de hadde adrenalin i nærheten i tilfelle allergisk reaksjon

Skrevet

Det er ytterst få med eggallergi som reagerer på MMR vaksinen. Vi fikk time til vaksinen en dag det var lege på helsestasjonen i tilfelle reaksjon, men allergilegen vår sa i forkant at det var ekstremt sjeldent at barn med eggallergi reagerte.

Skrevet

Datteren min er hyper allergisk mot egg og jeg har ikke turt å la henne få mmr vaksinen.

- Da jeg var med henne på kontrol på ahus hos spesialist og forklarte mine bekymringer så fortalte den legen meg at de ikke dyrket mmr vaksinen på egg lenger...Eller hvordan man nå skal forklare det..... Han sa at det ikke var mange leger eller helsesøstre som hadde fått dette med seg men nå var det altså helt trygt å la barn med eggeallergi få mmr vaksinen..i forhold til allergi da

Gjest amandine
Skrevet

Ikke vet jeg, og kanskje har det forandret seg de siste årene, men i 2003 var det nå iallefall sånn ref allergiseksjonen på barneklinikken på Haukeland. Kommer det en reaksjon må det kjapt adrenalin til om det er alvorlig, og da må du ha lege til så små barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...