Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Er ikke så flink på strikking og slikt....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Oi, hvordan forklarer jeg noe jeg aldri har gjort selv..hehe.. Man kjøper sånn garn som man KAN tove, så etter man er ferdig med det man har strikka, vasker man det i masse grønnsåpe. Min mor har vasket/tovet i vaskemaskinen, men tror kanskje det beste er å gjøre det for hånd.. Jeg er faktisk ikke helt 100% siikker på om man må gnikke på tøyet/det man skal tove, for å få denne effekten, eller om det bar eholder å vaske i grønnsåpe. Kanskje noen andre eksperter kan svare på det:)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Strikk noen DIGRE ullsokker, putt de i maskina med varmt vann og vips har du tovede ulltøfler
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Får prøve meg litt frem Er så fint med tova ting synes jeg! Takk for svar Hi
Gjest Filifjonka Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Tov det i vaskemaskinen. Bruker du Milo i stedet for grønnsåpe blir det jevnere og mykere, syns jeg. Strikk av garn som kan toves. Ikke superwashbehandlet garn. Det må være ren ull. Og så kjører du det i vaskemaskinen på 40 grader. Sleng gjerne inn en dongeribukse, så tover det bedre. Hvis plagget ikke blir tovet nok, kjører du det en gang til. Blir det litt for lite, kan du legge det i vann tilsatt hårbalsam og strekke det litt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå