Gå til innhold

Treningssenter eller ut i skog og mark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker du? Jeg har aldri likt å trene inne, men liker å være ute og gå tur eller trene hjemme i stua. Treningssenter er for meg prestasjon og ikke glede. Aerobic er typisk gruppetrening der alle skal gjøre det samme på samme måte i samme rekkefølge, noe så kjedelig og lett avslørende for dem som har dårlig rytme! Har man ikke dårlig selvfølelse fra før så får man det effektivt på den måten. Jeg liker mye bedre å være aktiv på en naturlig måte der man ikke må prestere eller konkurrere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker skog og mark :)

Jeg har aldrig likt treningsentre, synes det er dyrt også...

Gjest Filifjonka
Skrevet

For min del sier jeg ja takk, begge deler. Da jeg var yngre gikk jeg mye på aerobic og hadde stor glede av det. Da jeg bodde midt i Oslo og studerte for eksempel.

Nå bor jeg såpass landlig til at gå- og joggeturer i skogen, ski om vinteren, er et naturlig valg når jeg skal trene "kondis". Styrke derimot er kjedelig å trene hjemme, og da er det fint å kunne ta det på et treningssenter. Da føler jeg at jeg har litt mer press på meg og får det gjort.

Skrevet

Jeg går på treningssenter for å trene styrke og litt kondisjon. Må ha noen som pusher meg det lille ekstra ellers gir jeg fort opp. Syns også det er gøy å trene til høy musikk og å gå på timer som er blanding av kondis og styrke pga av variasjonen det gir.

Ellers går jeg turer i fjellet i helgene og fridager sammen med ungene, liker egentlig det best og får god trening og koselige opplevelser med det.

Skrevet

Må si en ting til, til deg blond. Timene jeg går på er sånn at det ikke gjør noe om man ikke har så god rytmefølelse, endel av øvelsene skal også gjøres i eget tempo. Det er timer hvor en trener med vekter, stang, slag og spark mm.

Jeg går ikke på vanlige aerobictimer eller dans, klarer ikke å henge med i trinn og rytme der...

Skrevet

Begge deler. Jeg har litt konkurranseinstinkt, jeg, og prøver i all hemmelighet å være "den beste" :) Etter å ha gått på treningssenter i noen år, har jeg også begynt å kjenne igjen de andre med konkurranseinstinkt. Men ellers konkurrerer jeg ikke i noe "på ordentlig" lenger, det krever for mye tid og innsats.

Jeg jogger i skogen også, men jeg foretrekker masse oppoverbakker, og det er vondt for bekkenet mitt, så jeg må holde meg på flatene. Det blir litt kjedelig i lengden.

Sykling hadde vært fint hvis det ikke hadde vært for alle de løse gårdshundene.

Turgåing synes jeg ikke det blir nok mosjon av, men det er nok fordi jeg da går for sakte eller ikke langt nok.

Skrevet

Jeg sier som Ole Brum:"ja takk,begge deler"

Alt til sin anledning...Elsker å ut å gå i skog og mark,og benytter anledningen så fort det byr seg. På ski om vinteren, og på føttene om sommeren.

Men syns også det er greit å trene på senteret, mørke vinterkvelder , da i form som aerobic, step,corebar etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...