Gå til innhold

Hadde dere også blitt sur for dette(ang svigermor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså svigermor spurte sambo om han kunne vaske ned kjøkkene for hennne han sa ja men da fikk hun rydde ut av alle skap.

Hun gikk med på dette. Hun klarer helt fint selv og vaske kjøkkenet sitt selv. vanligvis pleier hun i løpet av denne mnd eller november og vaske ned hele huset, altså vaske plasser man ikke vasker så ofte til vanligt..

hun flytter på møbler og tar ned bilder og alt i skap og skuffer...

Jeg ble litt smålig irritert fordi at han gidder jo ikke gjøre en forbanna dritt hjemme.!! I morges når jeg og litla sto opp så sto det glass, tallerken og noe annet fra han(han var oppe i natt) så det første jeg må gjøre når jeg våkner er og begynne og rydde av borde(stuebordet) slik at jentungen ikke får tak i det... (hun er 9 mnd og kryper og reiser seg og skal ha alt)

Slik har det vært andre ganger også, jeg blir så irritert at det første jeg må gjøre når jeg står opp er og rydde..

Men har vurdert at før han tenker på og hjelpe henne får han ta og bidra mer her hjemme... blir også litt såret at han kan hjelpe mora og rydde og vaske og springe for henne. Hun er ikke syk på noen måte og klarer det meste selv...

Altså jeg klarer også og gjøre det meste selv. men i motsettning til henne har jeg ei aktiv lita jente på 9 mnd og i tillegg trenger det og ryddes og vaskes og vaske klær og ta inn og ut av oppvaskmaskinen...

Er jo selvfølgelig fint og hjelpe, spessielt om hun hadde hatt problemer med og klare det selv MEN hun klarer det helt fint selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt rimelig forbanna på mannen om han aldri gjorde en dritt hjemme, men kunne fly til svigermor for å vaske der!

Hvorfor gjør han ikke noe hjemme? Vet han hva som må gjøres? Hva med faste arbeidsoppgaver?

Jeg ville tatt en alvorsprat med han om det hvertfall.. Er jo ikke dumt at han vil hjelpe mora si med vask, men han bør hjelpe til hjemme og.

Skrevet

Jeg skal snakke med han om dette selvfølgeligt.. Han kan få sine rydderier og det er herligt. Men det er kansje 1 gang hver 2 mnd.

Han kan gått gjøre ting om jeg ber han om det men det tar tid. det kan ta dager før han faktisk endelig gjør det...

Men tenkte at siden jeg har hovedoppgave om og vaske klær og henge opp og brette og legge på plass, skal han få en fast oppgave han MÅ gjøre hver dag. Tenkte da han kunne ha ansvar for oppvaskmaskinen(det blir omtrent det samme) eller vi kan bytte at han har ansvar for og vakse klær;)

Han ser jo hva som må gjøres. altså fks etter middag så går vi som regel ut og tar en røyk så når vi kommer inn igjen begynner jeg og rydde av borde, han går og setter seg på pcen=S Han burde jo kunne se at han kan hjelpe til, og han hører jo at jeg setter det inn i oppvaskmaskinen eller tar ut av den først og så setter inn det som er skittent...

Og med pc borde hans nå så står det 4 tomme cola flasker. ser ikke probleme med og ta og legge dem i en pose og legge posen inn på boden:P

Får ta en prat med han:P Eneste som hjelper med og skrive her at jeg får ut litt irritasjon og slikt:P Men det hjelper ikke på at han letter på rompa og bidrar:Phehe...

Hilsen HI

Skrevet

Da er det fler slike menn ja. Jeg har også funnet meg en slik mann som ikke rydder opp etter seg. Jeg må si det mange ganger, og det tar ofte fler dager før han rydder. Og det med å sette inn i oppvaskmaskinen og ta det ut igjen... Han budre få meg seg at jeg gjør det, for vi er jo i samme rom, men han hjelper ikke..

Skrevet

Av og til lurer jeg på hvordan sambo her hadde det når han bodde for seg selv... :P

Kan jo ikke ha sett ut:Phehe..

Har vurdert av og til og la være og fks vaske hans klær så får han heller gjøre det selv:Phehe.

Jeg kan være rotete til tider selv, men jeg blir fort lei av rot og at jeg føler det er skittent så da er jeg kjapp med og begynne og rydde og vaske:P

HI

Skrevet

13.13 her..

jeg har prøvd å bare ta mine ting, og latt hans kopper og tallerker stå igjen, men det ender med at jeg rydder det, for jeg kan ikke la det stå framme når vi får besøk. men han forsår jo ikke hvorfor det må være ryddig..

og det med klesvask.. jeg har begynt å la være å vaske hans klær som ikke ligger i skittentøyskurven...

Skrevet

Jeg syns denne tråden burde hete: "Hadde dere også blitt sur for dette (angående mannen min)"

Det at mannen din ikke gjør noe hjemme er helt uakseptabelt, men det kan jo ikke svigermoren din noe for. Det at hun trenger hjelp av sønnen sin til å veske ned kjøkkenet hvis hun skal vaske et helt hus syns jeg bare er rett og rimelig. Vi har vært på mange slike dugnader hos min svigermor, men vi får mye igjen for det ellers i året i form av middager osv.

Skrevet

Hehe, ser nå at det var jo det jeg egentligt burde skrevet. men i hodet mitt sto svigermor:P ser jo nå at sånnsett er det ikke svigermor sin feil:P

Mente jo egentligt mannen min:P

Hilsen HI:P

Skrevet

Vert ute en liten tur...

Vel vi får ikke akkurat så mye igjen for det da....

Men det er heller ikke hennes feil at han ikke bidrar me slikt hjemme...

Ser jo nå at jeg har tenkt helt feil me tanke på overskriften:Phehe

Men fatter ikke hvorfor svigermor fks ikke heller kan spørre mannen sin... Altså han burde jo heller bidra me slikt enn sønnen som har barn og kone og hus selv som skal ryddes og vaskest...

Men har tatt han en liten stripe med akkurat det der at han skal gå og vaske for mora, men at her gjør han lite. Jeg begynte med at her kan jeg finne HANS klær overalt, og at i morges når jeg står opp så er det første jeg må gjøre er og rydde av bordet slik at snuppa ikke får tak i det. At han aldri blir med og hjelper til når jeg begynner og rydde etter vi har spist og ver ute og tatt ein røyk...

så sier jeg og desutten har hun selv en mann som hun kan be om og bidra. Men at om du(sambo) begynner og hjelper til mer her så skal jeg ikke si noe på om du drar og hjelper henne. Men at det ikke skulle bare vare for en kort periode.

Han begynte og forsvare med at mannen hennes er lat og ikke pokker om han gidder og bidra og hjelpe til med "julevasken" Og han gjør jo masse her hjemme...

ja du kommer med den rydderia sånn en gang hver 2 mnd ikke det en gang komenterer jeg,

Ja det er jo og bidra sier han=S

Skal jeg liksom da begynne og rydde og slikt kun en gang hver 2 mnd? hvordan tror det hadde sett ut her da?

Nei det hadde sikkert ikke sett ut, men det gjør ikke meg noe.. sier han...

Det hele endte med at jeg sa at han kunne bli med og bidra mer her før han begynner og hjelpe andre med og rydde og vaske..

Han godtok det og vi har blitt enig om at hver dag er hans ansvar oppvaskmaskinen... han skal ta ut og innn og sette på plass osv. jeg har ansvar for og vaske klær;)

så får vi bare finne ut av hvordan vil skal dele andre oppgaver..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...