umpa lumpa Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Vi venter tvillinger; og med det har det meldt seg mange nye spørsmål. Vi har en fra før, så det jeg lurer på er: hvilken bil har dere som har 3 barn (og kanskje en hund i tillegg)? Hvilken vogn anbefaler dere? Vår første er da snart 2 år når de to nye kommer så vil sikkert ha behov for vogn enda han også.. Dere som har tvillinger; hva er lurt å tenke på i svangerskapet og i hverdagen etter at barna er født?? wææ..
Solsikke (venter nr 3&4) Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Hei Sjekk ut tvillingesidene her på BIM der får du mye info - selv om vi er litt mindre aktive enn her.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Gratulerer så mye med tvillinger!! det blir jo stas. vi er i samme situasjon. har kjøpt ny (brukt) bil. peugot 807. god plass når de bakerste setene tas ut. svært praktisk med skyvedører tenker jeg når jeg skal ha tre stykker i bilstoler i baksetet, to av dem inn og ut med bilstoler. forøvrig en bil med god kjørekonfor, lav drifstoff forbruk og god på vinterføre. når det gjelder eldste så er hun nettopp blitt 2 og vi satser på tvillingvogn. er fristet til å køpe et mamaboard eller en sykkel (sete fotstøtter og et hjul) til å feste på vogna når vi er på tur. hun liker uannsett og løpe mye men blir jo sliten, men sitter ikke konstant i vogna lenger. ellers får mannen ta henne i bæremeisen. Forøvrig blir du sykemeldt senest i uke 26 men vanlig mellom uke 20-23. dette for å roe ned og unngå for tidlig fødsel, er visst fast regime. det blir tettere oppfølging med flere UL også innvendig for å følge med på livmorhalsen. hvor langt har du kommet? Lykke til
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Hei! Gratulerer med tvillingene!!! Dere har mye å glede dere til Våre tvillinger er nå 15 måneder, og storebror var 2,5 år da de ble født. Vi har en passat stv. og den har vært stor nok frem til nå, men når vi skal ha to store bakovervendte bilseter samt beltestol til eldstemann, blir det litt i overkant trangt. Skal jo klare å feste setebeltet til eldstemann også.. Så om et par uker får vi vår nye Caravelle... Ikke akkurat en sporty bil, men siden vi blir 6 til våren så ønsket jeg ikke en bil der sete nr. 6 og 7 er veldig nerme bakruta. Har blitt påkjørt bakfra en gang før, og tenker med skrekk på hva som hadde skjedd med de som evnt. hadde sittet på en slik seterad... Helt greit når de brukes en gang i blandt, men ikke når vi kommer til å bruke de hele tiden. Men nå skrev jeg meg helt bort her Vognmessig så har vi hatt TFK Twinner Twist og er veldig glad i den, men om jeg skulle kjøpt igjen tror jeg at jeg ville kjøpt en OTH... Men ikke helt sikker.. Er veldig glad i vognen vi har og bruker håndbremsen mye, den var grunnen til at jeg valgte TFK fremfor OTH. Mens jeg tror OT'H er litt lettere å få inn og ut av bil, men må innrømme at jeg ikke har prøvd å løfte den vognen. Vi passet på å bruke mye tid på eldstemann mens de små sov, og om de våknet og skrek, måtte de vente til vi fikk avsluttet det vi holdt på med på en rolig måte. Har ikke hatt noe problemer med sjalusi, eller sinne mot tvillingene, før nå, når de "stjeler" leker... Husk å få litt søvn når det er rolig i huset, og de som kommer på besøk skal ikke vartes opp, men kan fint hjelpe til litt Jeg satte gjerne besøket til å brette litt klær eller skifte på barn. Og alle som kom fikk på forhånd beskjed om at her var det kun kaffe å få, og om de ønsket noe tilbehør fikk de stå for det selv Fikk bare gode tilbakemeldinger på det, og sparte oss for mye stress! Lykke til!
bianchi Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Gratulerer så mye! Jeg er også gravid med tvillinger, er i uke 21... Vi har ingen barn fra før, men er middels stor hund som tar mye av plassen bak i bilen. Eller det er jo egentlig buret som tar litt over halve plassen..vi har nå scoda octavia og er på leting etter litt større bil...har sett litt på den nye scoda superb som kommer i februar-den er STOR baki. Ellers har vi prøvekjørt flere litt større biler..Har ikke lyst på caravelle... Så at man kan spesialbestille hundebur-det tror jegt vi kommer til å gjøre-hunden vår trenger ikke så stort bur han har nå, men størrelsen som er under det blir for lite...derfor tenkte vi spesialbestille et:) Vi prøvde tfk vognen i bilen vår nå, den fikk nesten plass...men måtte ta av hjulene for å få plass og det er jo tungvindt...men regner med å skaffe oss en bil som er litt breiere bak så har bestillt vognen fra tyskland nå, sparte litt over 3000kr på det! Må nok ha takboks på bilen i tillegg... Har lest på dette forumet og andre forum at veldig mange er fornøys med tfk vognen... du burde sjekke opp forumet dobbelglede: http://www.tvillingforum.com Der er det mange gode tips:)
umpa lumpa Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2009 takk for alle gode tips, hva skulle man gjort uten internett:-). Bianchi: hvor fra i tyskland var det du bestilte den TFKvogna?
bianchi Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Tror det var herifra vi bestillte den: http://www.babyzeiten.de/tfk-twinner-twist-duo-oxid/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå