Gå til innhold

hvilken dress anbefaler dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg kjøpe en dress med for som jeg kan ta ut ...eller en typisk vinterdress ..Har en jente op 10 mnd og lurer litt på hva jeg skal ta på henne i vognen på tur ute nå når det er kaldt ute....Men så vil jeg jo ikke ha en dress som hun må gå med armene rett ut og stive bein fordi den er for tykk heller....Vil at det skal gå ann å bevege seg i den.....og hun bør jo ikke bli kald i stumpen når hun sitter ute på gresset...

Og hva er best....dress med sånn regdressgummi fra knea og ned og på armene i tilfelle regn ..eller er det godt nok med stoffet som skal være vanntett..regntett..og vindtett.....har hørt at de er glad i å spyle møkkete unger i bhg med vannslangen før de skal inn pga mye sand....i mange tilfeller setter de på regnbukse på barna før de sender de ut for å kunne spyle dem rene......:(

Må jeg kjøpe regndress utenom parkdress o.l eller er det en slags kombi dress....hva bruker dere....:? noen som har erfaringer med dressen som kom best ut i testen på tv 2 hjelper deg....den fra coop....hva slags dress er dette da...bare hørte om det...så ikke programmet selv.....Noen som kan hjelpe meg litt her...er så kjedelig å måtte kjøpe en dress for ditt og en for datt......Takker for svar...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kjøpt en god vinterjakke til trilleturene, for hun sitter vel i pose også? Så hadde jeg kjøpt en god vinterdress, har hatt reflex sin, og var veldig fornøyd med den:) Myk og god, den dressen til hun skal sitte i snøen eller gå litt. Tror de reima-dressene har ekstra polstring i rompa til så små unger, ett sånn isoleringslag, det kan jo forsåvidt være praktisk når barnet nok blir sittende mye i ro... Er ikke så enkelt å bevege seg på snøen for en 1-åring... Men reima er jo nokså dyr da, men kan jo faktisk få kjøpt flotte reima-dresser brukt på finn.no.

Skrevet

Leste ikke hele innlegget ditt. Den fra coop er vistnok ganske stiv. Er greit å ha ett regnsett med flisfor inni nå som det enda kan veksle mellom kulde og regn/slaps/sludd på no-time. Hos oss ser jeg at de har brukt parkdressen fint lite i høst, den er så og si ubrukt. Det har gått i en sånn helly-tech todelt dress han har og regntøy, da det har regnet ekstremt mye her i høst. Finnes masse fine dresser som er vannavstøtende og vindtette. Bare spør deg for på butikkene:)

Skrevet

Har bare erfaring med Reima tec vinterdress, så skal være forsiktig med å anbefale en dress. Men, vet at flere barnehager bruker å ta regnbukse utenpå vinterdressen til barna når det er vått ute, for å hindre at det teekker igjennom dressen, det kan jo være en idè, dersom du velger en dress uten ekstra regnbeskyttelse bak.

Har en Reflex-dress(en slik foret, i regnstoff) til høstdress og ekstra våte vinterdager, og Reima til vinterføre her. Har også hatt tykk dunjakke og boblebukse med seler i tillegg til heldress i fjor, tror de passer i år også, er kjekt å ha å bytte på, kan bruke kun buksa og ull/fleece på overkroppen når det begynner å bli vår.

Skrevet

En som er så liten som 10 mnd må ha en dress som er lett å bevege seg i. Det er ikke så mange dresser på markedet som er det. Og de som er det er gjerne de dyre. Reima, Ticket to heaven, Troll.

Reflex som ble nevnt over her er en god dress. Den er ikke så veldig tykk, så man må gjerne ha ekstra lag med klær under på de kaldeste dagene.

Dresser med gummi vil jeg fraråde til de aller minste(og egentlig i det hele tatt), de er som oftest alt for stive. Og stoffet på disse dressene er også sjeldent vanntett.

Etter min mening er coopdressen en sånn typisk stiv dress, selv om den er uten gummi.

Så jeg ville vurdert en Reflexdress var jeg deg. Også kjøpt(om du ikke har) en god fleece eller ulldress til å ha under. I tillegg ville jeg investert i en regnbukse eller regndress. Og brukt den til de våte dagene med ull eller fleece under.

Du skriver ikke noe om hun skal i barnehage, dette må selvsagt tas i betraktning av hvorvidt du f eks trenger regndress.

I vognen vil ikke en tykk dress være nødvendig om hun ikke skal ut av vognen på en lekeplass el på turen. Har hun pose vil det holde med en jakke oventil evt en fleece eller ulldress. Alt etter vær og temperatur selvfølgelig.

Selv har jeg en god hel fleecedress til min gutt på 9 mnd. Den brukes i vogna, under tynn dress, under regnbukse, og etterhvert også under tykkere dress. Jeg syns den er veldig anvendelig og er mye i bruk. Utetemperaturen, vind og vær avgjør hvor mye klær jeg har under fleecedressen.

Skrevet

Jeg har kjøpt den coop dressen, den er ikke stiv som noen nevnte! Synes den virker behagelig å ha på, ikke stor og tung.. vet ikke hvor vann og vindtett den er enda, ikke brukt den så lenge enda:)

Skrevet

Til en så liten baby, absolutt Reima. De koster ikke så mye i de små str og du får solgt den på finn til neste år for 500 kroner hvis den er pent brukt. Den har polstring i rompa og puster godt, så den er super i vogn når de skal sove. Troll er også fin til små, mens jeg syns mange av de andre dressene, inkl. ticket blir for stive. Den er imidlertig veldig fin til litt større barn. Kjøp et enkelt regnsett i sånn myk tynn gummi å ha i tillegg. Men det er det en stund til du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...