Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Datteren min på 13 år har fått for seg at hun ikke vil at undertøyet hennes skal vaskes i samme maskin som farens og brorens, "fordi det er så ekkelt". Jeg har gitt beskjed om at det er helt uaktuelt å la henne vaske en egen maskin med bare sitt undertøy, og at dersom det ikke skal vaskes sammen med resten av familien sitt er det bare å kjøpe seg en pakke Biotex og vaske for hånd. Altså, det får være grenser til fjolleri???
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 hehe....mye man skal høre før øra detter av......Helt enig med deg......Kjøp henne vaskebalje,brett og biotex så putter hun nok fort tøyet i maskinen igjen hehe...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Men da kan hun vel vaske alle klærene sine selv da?! Så slipper du å vaske\ha ansvar for hennes klær, og hun skjønner at det ikke er bare, bare å vaske klær.. Og at det ikke er ekkelt med undertøy i samme vask.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Helt enig med deg. Hvis det er så viktig så får hun vaske undertøyet sitt selv, og for hånd. Jeg kjører ikke en halv maskin bare fordi hun skal være fjollete.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg tenkte det samme, la henne da vaske sine gne klær selv, forutsatt at hun ikke bare setter på under en halv maskin eller noe..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Lar henne ikke bruke vaskemaskinen i det hele tatt. Jeg mener at dette er en slik typisk tenåringsfjollegreie, og har ikke til hensikt å oppmuntre den på noen måte. Hun får gjøre det the hard way, her i huset deler vi ikke opp klesvasken etter hvem som eier klærne. Min maskin, mine regler, rett og slett. Lurte på om andre mente dette var for strengt og ville gjort det annerledes, men det påvirker ikke hva jeg selv mener om saken.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Vel, jeg kan faktisk være litt enig med henne. Jeg vasker heller ikke samboers grovere boxere sammen med mine silketruser eller tøttas tynne undertøy. Dette fordi plagg med grove fibre sliter faktisk veldig mye på plagg med tynnere fibre. Hva med en mellomvei? Grovt undertøy går i en maskin og fint undertøy i en maskin?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 Vasker selvsagt ikke fibre som skal behandles forskjellig sammen! Men her i huset bruker faktisk alle undertøy av bomull, og alt vaskes på 60 grader. Hadde selvsagt ikke slengt hvite silketruser med i samme maskin som svarte boxere, mend et er altså ikke problemstillingen. Men hun syntes det var så ekkelt at kanskje det stedet på undertøyet til faren eller broren der penisen hadde vært nær kunne komme borti stoffet hun selv skulle ha mellom beina. Og da tenker jeg at det får være grenser for hysterisk tankegang.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Huff da, det hørtes jo ut som om hun har fått en skikkelig hang-up. Helt enig med deg i at slikt ikke skal oppmuntres. Jeg måtte fortelle det til 13-åringen her i huset, og hun holdt på å le seg ihjel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå