Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 bæsjer 1 gang i timen??? Har en kattunge og den er veldig kresen på kattesanden. Kan ikke gå på do der hvis det ligger en bitte liten bæsj der fra før.. Så hvis ikke kattesanden er helt rein til enhver tid så bæsjer den i vaskemaskinen, bak skittentøykurven eller i kjelleren bak sofaen! Jeg blir sprø!! Gjør ikke annet enn å plukke bæsj!! Kan det være noe galt med den? Den ser ikke tynn ut og det koser og maler Men den hyler også heeeeele tiden.. Men da skal han bare ha oppmerksomhet og kos.. Katten begynner å gå meg litt på nervene.. lille søte pus
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Syns det høres ut som den virker usikker og nervøs jeg. Kanskje den bare trenger litt mer tid på å bli kjent med og trygg på de nye omgivelsene sine. Tror ikke det er så uvanlig at de kan reagere sånn.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Katter er meget renslige dyr. De liker ikke å gå på do der det er skittent. Noen mer ekstreme enn andre. Min katt klarte til og med å karre seg opp i doen sin da den våknet etter narkosen fra kastreringen. Lammet i bakkroppen, men tisset ikke der han lå. Selv om han nesten lå oppi doen sin da. De aller fleste vil ha tisset på teppet de ligger på, idet de våkner. Og noen katter "prater" mer og mer høylydt enn andre. Den jeg hadde før, maste hele tiden. Jeg holdt på å bli gal av det til tider. Den jeg nå har, lager knapt lyd, selv om en ser munnen beveger seg:) Den kviskrer;)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 Katten er ikke nervøs! Det kan jeg ikke tro.. vi har hatt den siden i sommer og den har blitt veldig trygg på hele familien og huset. Løper rundt å sjefer over hunden og den andre katten vår. Det tok litt tid før kattene gikk sammen men nå skal den lille den leke med den store hele tiden. Den lille bestemmer gjerne at han skal spise opp maten til både den store katten og hunden å da må de bare vente til han er ferdig Han er rett og slett et gnagsår hehe. Er utrolig glad i dette lille gnagsåret men den bæsjinga gjør meg sprø og mannen min klikker snart hvis han finner mer bæsj rundt.. det er jo ekkelt! Prøver så godt jeg kan å ha kattesanden ren men når han skal bæsje hele tiden så er det ikke så lett Har hatt flere katter før, dette er ikke den første. Men ingen av de andre har bæsja så immari mye :s
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg kan jo ikke sitte ved siden av kassen hele dagen å gjøre rent etter den for å unngå at den bæsjer alle andre plasser.. det har jeg ikkemulighet til.. Bare i løpet av 8 timer i natt hadde den bæsjen 5 ganger utrolig nok i kassen og en gang på sluken på vaskerommet.. Katten kan gå i nesten hele etasjen om natta.. hi
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #8 Skrevet 14. oktober 2009 Neida ingenting av det du beskriver er unormalt for en kattunge. Jeg har ikke noen gode råd når det gjelder det med bæsjinga, vi hadde også en katt som var ekstrem kresen på kassa si. Vi holdt ut med dette en stund til katten begynte å gå ut på do. At den hyler hele tiden er nok bare et tegn på oppmerksomhet:) Kattunger minner egentlig veldig mye om et masete småbarn til tider, i hvertfall våres. Kattungen vi har nå er av den veldig masete typen, hun vil ha oppmerksomhet hele tiden. Jeg bare overser katten når jeg f.eks er på do, sover om natta osv og gir kos når jeg har tid til det. Katta roer seg med tiden og lærer seg at det hjelper ikke å skrike foran dodøra hver gang jeg er der.
rampetrollet Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Dette hørtes ikke normalt ut. Er det lenge siden han har fått ormekur? Hvilket fòr får han?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #10 Skrevet 14. oktober 2009 hei ! *Jeg vil råde deg til å prøve å bytte for. Kjøp høykvalitets mat til katt kjøpt på dyrebutikk, som eukanuba, iams, roal canin osv. Jeg vet ikke hva du forer med, men mat som whiskas osv må kattene ofte spise mere av for å få dekket næringsbehovene sine. Og altså da må jo maten komme ut igjen tilsvarende ofte... *Og dropp våtfor om du forer med det !!!Det er mat som egner seg for syke, eller eldre katter. Og katter skal ikke ha melk (regner med de fleste vet dette i dag) *Den kan også ha mark, derfor spiser den for å opprettholde kroppsvekten sin, og altså får mer avføring. *og et annet tips er å prøve "litter pearls" dosand, det koster 100 kr for en pose. Men det er sand som holder i 1 mnd til en katt. Og den er luktfri, og suger til seg væske som bare det ! Det føles altså renere for katten å gå på do på den samme plassen flere ganger enn bare 1 gang. Siden det tisset eller bæsjen som er i kassen er som forsvunnet for katten. Skjønner? Ellers så er jo dette noe en dyrlege kan hjelpe deg med, kanskje bare over tlf Hilsen smådyrfaglært
Gjest Tale30 Skrevet 14. oktober 2009 #11 Skrevet 14. oktober 2009 Hvis den er 4 mnd og du har hatt den siden i sommer, har du kattemoren hos deg også? Hvis ikke tror jeg at du kan ha forklaringen der. Katter er avhengige av å være hos moren til de er 12 uker. Hvis ikke opplever man ofte mange ulike former for adferdsproblemer.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #12 Skrevet 14. oktober 2009 Takk for mange gode råd fra dere! Jeg skal prøve å bytte for, gi katten en markkur og kjøpe den kattesanden som ble anbefalt her Så håper jeg det hjelper, for dette er til å bli sprø av!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #13 Skrevet 14. oktober 2009 bytt for til et skikkelig merke hvis du bruker butikkmat, aldri VÅTFOR, det er ikke bra for katter, kun de rasene som sliter med svelg (de som har oppstoppernese osv) trenger bløytet/vått for. Anskaff en lukket kattedo slik at katten får skikkelig privatliv når den er på do, noen katter liker ikke å bli sett på. Ha kattedoen nær utgangsdøren eller verandadøren slik at den ikke føler at lukta av bæsj er overalt hele tiden. ELLER BARE LÆR PUS Å BÆSJE UTE!! Hehe, vi har en katt som bæsjer på kattedo, og det HATER jeg, men siden det ikke er MIN katt har jeg ikke noe jeg skulle sagt på det. I mine øyne skal INGEN dyr gjøre fra seg inne;) Hvis katten bare er 4 mndr NÅ ble den tatt fra mammaen sin for tidlig. De skal være MINIMUN 12 uker før de blir tatt fra mamma, ellers kan de få psykiske problemer. Men gjort er gjort. Vaksiner og orm pusen skikkelig slik at den ihvertfall er frisk, så får du ha lykke til med bæsjinga;)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #15 Skrevet 14. oktober 2009 Ei venninne av meg hadde en kattunge som dreit så og si hele tida. De gikk til veterinæren og fant ut at katta ikke hadde muskler i tarmene og ikke klarte å holde på bæsjen Ville kanskje tatt turen dit om det ikke ga seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå