Gå til innhold

Skurv og en del hår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla (2 mnd) har fått en del skruv i hodebunnen. Mellomste hadde også dette, og da tok jeg bare litt olje i, lot det virke litt og så vasket det bort når vi badet og skrapte forsiktig vekk mye av skurven etterpå. Problemet er bare at når jeg gjør dette med vesla så kommer jeg for det første ikke så godt til pga håret hennes, og for det andre blir jo hele håret oppå hode innsmurt med olje som er vanskelig å få helt bort igjen.

Noen som har noen andre gode forslag? Hun er ikke så veldig glad i å bade, så å bruke lang tid på et bad er ganske uaktuelt... Er det plagsomt for babyen å ha skurv? Altså gjør det noe om jeg ikke prøver å ta det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellomste hadde da altså ikke hår på hode omtrent, derfor var det enklere med ham, vesla har ganske mye hår, ca 4 cm langt tett hår.

Skrevet

Hadde samme problem med et av barna, mye hår og denne skurven. Min mor foreslo at jeg masserte hodebunnen på henne med litt olje, forsiktig vel og merke, tok på en tynn lue og lot ungen sove en lur, etter noen timer så tok jeg en fin kam og skrapte veldig forsiktig og kjemmet håret, fikk bort det meste på den måten. Etterpå tok jeg henne med i dusjen siden hun hatet å bade.

Skrevet

Men fikk du ut all oljen da? Jeg sliter litt med det. Og så kommer jo skurven tilbake like fort som jeg får den vekk synes jeg. Litt frustrerende :-/

Skrevet

Brukte en badolje jeg, husker ikke hva den het. firkantet flaske med blå skrift,de har den kun på apoteket. Noe på B. Var noen her inne som tipset om den faktisk for lenge sia.

Den fløt ikke på vannet, men blandet seg med vannet så det ble litt blakket, og den luktet godt. Beregnet på barnehud var den også.

Var det eneste som tok skurven. Men bruker du vanlig olje så bør det holde å shampoonere et par ganger.

Skrevet

2-åringen min hadde også masse hår, så ut som et lykketroll..

Brukte lusekam på henne jeg. Brukte ikke så mye olje egentlig, hadde bare litt i badevannet, også gredde jeg vekk det som løsnet av seg selv.

Skrevet

Leah har alltid hatt masse hår og masse skurv, men jeg pleide å smøre inn hodebunnen godt med olje, ha på en bomullslue i noen timer og så vasket jeg forsiktig meg babyshampo. Tørket med frotteklut og gredde ut restene med babybørste eller kam. Tok så og si alt :o)

Skrevet

Ja, kanskje lusekam tar det bedre enn neglene mine ;-)

år prøve en gang til med litt badeolje og vaske godt etterpå. Det må jo bløtgjøres litt først i hvertfall.

Skrevet

Hei! Min jente har også masse langt hår og hadde endel sørke i hodebunnen. Jeg ville heller ikke ha olje i håret hennes fordi det da ser fett og ekkelt ut. Jeg har heller brukt følgende taktikk: Masserer hodebunnen hennes godt når jeg vasker håret hennes. Bruker fintannet kam og grer ut floker og det av sørken som løsner etterpå. Har også plukket bort med neglene etterhvert som det har løsnet. Jenta mi er nå 6,5 måned gammel, og nå er nesten all sørke borte. Husker ikke hvor jeg har lest det, men jeg har lest at sørke ikke er til bryderi for barnet. Så da valgte jeg å gjøre det slik..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...