Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Trenger litt hjelp i denne saken... Vi har et ekstra soverom som i dag er et gjesterom til en som overnatter hos oss ca en gang i uka. Om kort tid kommer babyen vår, og jeg ønsker da å kvitte meg med gjestesenga og gjøre soverommet til et babyrom. Jeg tenker at dersom vi må ta babyen inn på vårt soverom en gang i uka vil det etterhvert bli vanskeligere å få babyen til å sove alene på eget rom, babyen forstår jo ikke hvorfor den får sove med mamma og pappa en gang i uka og ikke ellers. Jeg vil jo også at babyen skal ha sitt eget rom, og ikke sove på det som ellers blir et gjesterom. Et annet problem er at gjestesenga tar så godt som hele soverommet, dessuten har vår overnattingsgjest andre steder å sove disse dagene. Samboer ser ikke problemet med å ta ungen inn på vårt rom en dag i uka. Som sagt er det leggingen jeg bekymrer meg mest over. Noen som har lignende erfaringer? Er det bare jeg som lager et problem ut av dette? Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Du vil ikke ha babyen på eget rom de første 4 månedene uansett, så du har god tid til å finne ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Mine barn har delt rom med meg i flere år hver. Mye enklere om natten når de våkner. De sover på egne rom i dag, uten problemer. Det var heller ikke problem å få dem til å sove på egne rom da de skulle det:)
The Bad Gal Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Tror det er veldig forskjellig fra unge til unge, vår jente hadde lett tatt hele hånda om vi tilbydde henne lillefingeren! De første månedene er det best å ha barnet sovede på foreldrenes rom, men etterhvert sover de best på eget rom. Du har, som ei her over sier, enda lang tid å tenke på, men jeg hadde definitivt kuttet gjesterommet og gjort det om til barnerom når barnet er stort nok til det. Som overnattingsgjest hadde jeg dessuten ikke hatt hjerte til å ta fra et barn rommet sitt fast en gang i uka, da hadde jeg funnet noen andre å sove hos, eller ligget på hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå