Gå til innhold

Avent tåteflasker.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har hørt litt om disse giftstoffene som er i en del avent flasker. Jeg har et lager med flasker + brystpumpe på loftet, men disse er over 6 år gamle. Det jeg lurer på er om det er noen som vet om disse flaskene også inneholder disse giftstoffene. Er giftstoffene kommet i det siste, på nyere flasker, eller har de vært der i mange år? Noen som vet? Er jo litt kjipt dersom jeg må kjøpe alt nytt igjen...... Men men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på, - er i samme "situasjon" som deg ingrid23. Har alt i Avent fra før inkl. brystpumpe...

Skrevet

Jeg også lurer på det... brukte det til førstemann for 5 år siden... :)

Skrevet

Jeg ser på Grønnhverdag sine sider at Avent har to typer flasker, en med og en uten bisfenol A. Varianten uten er merket "0 % BPA". Men hvor du ser dette på flasken vet jeg ikke. Mener jeg har lest at man kan sende inn flaskene til produsenten og få nye, men jeg finner det ikke noe sted nå....

Har to flasker selv som jeg egentlig hadde tenkt å kaste, men tror jeg skal høre på apoteket f.eks først.

Noen som vet mer om dette?

Skrevet

Bra at man kan sende inn om man har kjøpt disse flaskene da, men vi som har kjøpt det for mange år siden, og allerede brukt dem til ett barn, kan jo nesten ikke sende dem inn.... Håper noen kan gi svar på om disse giftstoffene også befinner seg i flaskene som er flere år gamle.....

Skrevet

En kan sende inn flasker og smokker til Avent. Jeg ringte og spurte, da jeg har kastet emballasjen til mine flasker men di er ikke brukt eller kokt enda, og apotek 1 som var først ute med å si at di tok inn innbytte, sa at di kun tok inn flasker og smokker i emballasje. Om det samme gjelder brukte flasker vet jeg ikke, bare å ta en tlf inn dit og høre.

Skrevet

Jeg har snakket med babyshop bare, og der mente de at det har vært biaphenol-a i flaskene hele tiden. Jeg har byttet ut alle jeg nå...dyrt men tar ingen sjanser nå som det er så opplyst.

Skrevet

Hva sier dere jenter? Blir dere å bruke det "gamle" utstyret, eller blir dere å investere i alt nytt??

Skrevet

Da har jeg akkurat snakka med Avent (Midelfart Norge) og de tar i retur flasker som er kjøpt de to siste årene. Ho jeg snakka med anbefalte å kassere de gamle (mine er fra 2004) og kjøpe nye, men altså ikke mulighet for å få byttet inn til nye gratis dersom flaskene er eldre enn 2 år gamle. Ja ja sånn var der da..

Skrevet

Jeg har kastet alle de blanke flaskene (men så var de også brukt til to barn....), men jeg mener å ha hørt at de med farger på ikke skal være farlige? Og også andre deler som "skrukorkene" o.l. skal være ok... Eller tar jeg helt feil nå?

Skrevet

Men hvorfor tar de bare de i retur? Hvilke flasker inneholder det farlige stoffet? Bare de som er mindre enn 2 år gamle?

Jeg har flasker fra både 2004 og 2007, men jeg ser ikke forskjell på de.

Så de som er å få kjøpt nå er uten, eller?

Litt forvirret her...

Skrevet

må man sende dem inn eller kan man levere dem på butikk/apotek sier du? Mine er akkurat to år gamle, så da vil jeg jammen gjøre det hvis jeg får nye!

Skrevet

Alle Aventflasker inneholder BPA, selv om de er eldre enn 2 år. Det er kun de nye med gulfarge på flasken som er BPA-frie. Tror de foreløpig kun fåes kjøpt på apoteker og bahyutstyrsbutikker.

Man kan sende inn flasker som er 2 år eller nyere, og få dem erstattet. Men eldre flasker må nok bare kastes.

Det er i selve flasken at det er BPA, så ringen og smokken til kan brukes. I narresmokkene er det skjoldet som det er BPA i, ikke smokkedelen.

Brystpumpene kan visst ikke returneres, men de er ok å bruke, siden den delen som det er BPA i ikke er i kontakt med huden når man pumper, og melken renner såpass fort gjennom den delen at det ikke skal være noen fare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...