Gå til innhold

Jeg trenger trøst nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er litt ekstra hormonell pga gravid, men dette er historien. Vi har flytta på en ny plass hvor vi ikke kjenner noen. Har en gutt på 20 mnd, og siden vi ikke kjenner noen og ikke finnes åpen bhg søkte vi om to dager slik at han skal få dekket sitt sosiale behov. Han syntes det er litt trist, også ble han syk så lenge så idag var han ikke seg selv når vi skulle levere. Da vi etter 3 kvarter dro ble han kjempe sår og gråt skikkelig sårt og leit, og hev etter pusten! Vi som har siden han kom til ment at han aldri skal skrike seg i søvn eller noe. Ikke har vi dratt fra han noe særlig heller, bare til besteforeldre og da har det gått helt fint for de kjenner han. Nå sitter jeg bare med klomp i magen og lurer på hvorfor i alle dager gjør vi dette??!! Jeg går i tilegg hjemme fordi jeg er gravid på ny og er arbeidsløs. Har vært meget dårlig så det ha også vært godt å hatt to dager å prøve å komme meg litt ovenpå når jeg har kastet opp mye i flere uker og gått ned flere kilo. Jeg tenker kanskje annereledes senere idag, men må kommer vi akkurat hjem fra bhg og da er det ekstra ille. Flere som sliter med levering. Han har bare gått der siden 2 september og da i tillegg vært syk i 14 dager.. så han erjo på en måte ganske ny, men jeg synes bare det er helt forferdelig å dra fra han på den måten :(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*søkte og fikk plass i banrhegae skulle det stå, har sikkert mange skrivefeil, men innlegget bare raste ned. Forferdelig å dra fra et lite gull som gråter og hikster etter pusten :( spesielt når vi aldri har gjort det før :(

Skrevet

Jeg vet det er helt forferdelig å dra fra han. Men når de innser at mamma kommer tilbake senere og de i mens kan leke så går det strålende. Alt er bare en vanesak. Han har det nok helt fint. Men du kan ringe til barnehagen og høre hvordan det går. men si fra til de du prater med i telefonen at de ikke skal si noe til han om at du ringte. Da blir alt verre. har selv jobbet i barnehage og måtte ha tatt hånd om gråtende barn men innen 10 min så er aaaaalt mye bedre:)

Skrevet

Jeg er dårlig på trøstende ord men kan se for meg at barnehageansatte river seg i håret over en trist mor som bruker alt for lang tid på levering.

Det blir værre når du er der så lenge. Kanskje han merker på deg at du er trist og lei ved levering?

Håper du blir bedre snart for da kommer humøret enklere tilbake ;-)

Skrevet

Sånn er det med mange barn, ikke alltid levering "går av seg selv" hver gang. At han har vært syk og borte fra barnehagen, hjelper jo ikke det heller. Men jeg tror kanskje han har for få dager i barnehagen? At han på en måte ikke tilpasser seg barnehagen like greit når han er mest hjemme, der han er supertrygg, og plutselig, 2 dager i uka, blir han levert i barnehagen. Vet ikke hvor mye han forstår av det? Jeg ville hørt i barnehagen om han i innkjøringsfasen kunne vært der mer sammenhengende for en periode. Sånn at han blir komfertabel med situsjonen.

Uansett, det går nok veldig bra, om det uroer deg veldig, ring til barnehagen og hør hvordan det går med han nå.

Skrevet

De vet at de skal ringe hvis han gråter lenge, for vi har sagt tydelig ifra at han ikke skal gråte lenge. Men som de sier, han gråter sårt en liten stund også går det over, men har flere perioder iløpet av dagen der han ser gjennom vinduet og spør etter oss og sutrer/småhikster litt.. Men idag så sto han nesten å hyperventilerte litt før han begynte å gråte så sårt. Da hadde jeg lyst å ta han med, men jeg vet jo at det ikke er lurt, så prøvde så godt jeg kunne å holde maska. Men syntes det var så forferdelig at jeg klarer bare ikke se det positive. Ser det kanskje om en time eller to, men nå lurer jeg bare på hvorfor vi gjøre det. Uff, så kjipt det er :((

Jeg håper virkelig det ikke er lenge til han kan leke der og ha det morsomt fram til vi henter han. Håper han innser det snart som du sier! men takk for tilbakemelding! Bruker ikke å skrive innlegg her inne en gang, nå hadde jeg plutselig gjort det :)

Skrevet

Har ikke kommet til å vært der så lenge idag hadde det ikke vært for at han har hatt så lang pause. Men vi har pratet mye om at det ikke blir bedre om vi drøyer og drøyer, men idag var de enig at vi ikke skulle gå etter bare noen minutter. Så håper de ikke river seg i håret av oss enda. Har også tenkt på at det er for lite tid i bhg, men jeg går jo hjemme og har nesten ikke samvittighet til å ha han der mere enn to dager. ikke vil jeg det heller, ville bare dekke det sosiale behovet hans der. Før han ble syk begynte det jo å gå seg til. Siste dagen før han var ble syk hadde han en kjempe dag, så jeg trooor han takler to dager foreløpig. Den bekymringen har jeg også nevnt for bhg, at jeg vil prøve to dager, men de mener det går bra. foreløpig iallefall. I ebgynnelsen fikk vi lov å komme oftere på besøk utenom bhg dagene, men vet ikke om det er lurt det heller. At noen dager er vi der sammen med han og andre ikke. Skjønner han noe av det også? Jeg vet neimen ikke jeg.. Akkurat nå føler jeg hele bhg valget var dumt, men jeg vet jo han begynte å trives der før han ble syk også.. Skal gå opp i plass etter jul en gang.. Burde kanskje revurdere om han må gå opp mere før den tid.. Aner ikke jeg.. Uff.. Trist å forlate dem slik ja :(

Skrevet

Som barnehageass. kan jeg vel si at det er bedre for barnet om mor/far bare forsvinner litt når barnet har satt seg i lek, i stedet for å skal nusse og si hadet. Barnet trenger ikke en litt trist mor, for da blir leveringen fæl:) Det er ofte forferdelig for mor å dra fra barnet, og det merker jo barnet.

Skrevet

selv om jeg ikke føler meg som en nå her jeg sitter så er jeg barnevernspedagog, og mener det er veldig viktig at man sier hadet til barnet når man går. Han må få vite at jeg kommer tilbake. Og selv om jeg er kjempe trist nå så er jeg ikke det når jeg lever, da tuller jeg og flirer med de ansatte og tror jeg er flink til å holde maska når jeg går. Jeg sier blid og bestemt at vi kommer tilbake og at nå skal du leke og ha det moro. Vinker og smiler. Men at han merker noe på meg, det kan godt hende ja! men idag var vi der ekstra lenge fordi han hadde hatt 14 dager uten bhg og at han sto med tårene i øynene med en gang vi kom inn fordi han skjønte vi skulle dra. Også bæsja han mens vi var der, så tok det litt tid. Men jeg skjønner også at det ikke er bra å være der lenge. Men når han synes det er så leit, burde vi ikke gå inn å få han i leken før vi drar, altså, 5-10 minutter, eller blir det for lenge mener dere? Er ikke helt klar for å levere han i yttergangen imorgen altså..

Skrevet

Vet ikke... Besøk i barnehagen med mamma/være der uten mamma... Vanskelig... Men å gå opp i str etter jul, det høres greit ut det. Du må for all del ikke ha dårlig samvittighet for å ha gutten din i barnehage selv om du er hjemme. Etter hvert kan du ikke gi han det samme som lekekamerater kan. Ikke nå heller for den saks skyld. Siden det gikk bra før han ble syk, har jeg tro på at det vil gå seg til etter hvert nå også. Kanskje dere må ta innkjøring på nytt. Har hørt at noen barn trenger det, selv om de ikke har vært borte fra barnehagen over tid pga sykdom.

Har tro på at dette ordner seg etter hvert, det pleier å gjøre det:)

Skrevet

tenkte vi skulle ringe også, men er nesten så jeg ikke tørr det heller. de har lovt å ringe hvis det var noe. ringer vi nå så river de seg sikkert i håret av oss.. hehe.. Hvordan var det for dere da når dere leverte i begynnelsen og hvor gamle var de?

Skrevet

Dette går over! Gutten min på snart 3 byttet barnehage for et år siden. De to første mnd var grusomme og jeg holdt nesten ikke ut. Han gråt sårt fra vi strartet bilen om morgenen og til jeg dro fra barnehagen, jeg gråt selv i bilen etterpå. Skjærer noe forferdelig i mammhjerte.

Men nå går levereringen kjempefint, han er trygg på de voksne og jeg ser han har det bra i barnehagen. Ingen gråting når jeg går, fantastisk!

Vi har forresten om utviklingspsykologi og barns tilknytning til foreldre på skolen om dagene. I går tok foreleser opp nettopp dette. Trygge barn i 1-2 års alderen ( som har fått en trygg tilknytning til sine omsorgspersoner) reagerer med gråt når en situasjon er fremmed, mor forlater barnet etc. Det er naturlig og en sunt utviklingstegn med tanke på danning av trygge relasjoner i spedbarnsalder.

Lykke til og hold ut, dette blir nok bedre snart. Og jeg forstår godt at du trenger et par dager på å slappe av litt, ta vare på deg selv.

Skrevet

Uff, nå strigråter jeg! hehe.. Her sitter jeg og samboer og lurer på hvorfor vi gjør dette, også skriver du et direkte og bastant svar. Tusen takk! Jeg skal holde ut, det VIL gå seg til! Jeg skal gå å si det til meg et par ganger i speilet nå! Han hadde jo det kjempe godt den siste dagen han var der før han ble syk så lenge. Da smilte han, lekte masse og tøysekoppen som han er kom fram! Jeg må huske på det idag! Jupp, det skal gå seg til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...