Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Har lest meg grønn på alle innleggene om kontantstøtte eller ikke. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan gjøre det som er best for dem, uten å kritisere andres valg. Vi vet ikke hva som er best for naboen... Når det er sagt, så tror jeg svært mange som kunne tenkt seg å være hjemme lenger, men som ikke har råd. De har ikke et reelt valg og mange har dårlig samvittighet for st de ser barna sine for lite. Nå ønsker jeg vel helst ingen kommentarer om at "alt går", for i realiteten er svært mange nødt til å jobbe for å klare hverdagen. Det som burde være er et krav om at man faktisk er hjemme med barna, og ikke "utnytter" tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 1åringer som er så heldige at de får bhg-plass får minst 10.000 i støtte pr måned. Derved kan de ha én voksen pr 3 barn, og disse voksne kan få anstendig lønn. Hvis en 1åring (1 år i oktober) IKKE får bhg plass, er det vel rimelig om man ønsker en dagmamma som jobber hvitt, og som ikke har mer enn tre barn? (Man vil jo det best mulige for sitt barn, og når man ikke får bhg før neste høst...). Kaller du det å "utnytte" KS tilbudet om man mottar 3.300 i støtte, og betaler 7.000 til en hvit dagmamma som kun skal ha tre barn? Er dette å "utnytte" KS fordi man ikke faktisk er hjemme selv, men faktisk er ute i jobb, tjener penger og betaler skatt (akkurat som bhg-foreldre)? Er det for galt at en hvit dagmamma får 7.000 pr barn om hun har bare tre? Burde oktober-mamma tatt til takke med en billig svart, kanskje ufør dagmamma, eller en med veldig mange dagbarn for å få ned prisen? Eller burde hun dekke 7.000 selv uten støtte, når hun er så dum at hun ikke får bhg-plass før neste høst, og likevel vil ut å gjøre sin jobb og betale sin skatt. HI: Hvem mener du egentlig "utnytter" systemet? P.S: Den som utfører eller kjøper svart arbeid utnytter ikke et (lovlig) system. Den begår lovbrudd. Men KS til delbetaling av HVIT dagmamma er vel OK?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå