Gå til innhold

Bleieslutt... Skal, skal ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en liten ting ang bleieslutt - LilleM på snart 2,5 år har vært tørr nå siden fredag - hverken tisset eller bæsjet i bleien hjemme eller i bhg. Er kjempestolt av å gå på doen selv, og velger nå faktisk storedoen fremfor den lille doen (potta).

Men... mannen min og jeg klarer ikke å bli helt enige om vi bare skal ta av han bleien for godt! Han mener vi må ha bleien på i bhg og nettene, og når vi skal bort, så kan han gå uten hjemme..

Jeg synes det er tullete - for da lærer han egentlig ikke.. om han skulle ha ett uhell, så må det vel være best å "kjenne" det på kroppen.. Så får vi heller vaske ham og klærne da.. For uhell kommer vi til å ha, åkkesom.. Men, så er jeg litt usikker på hvor lenge skal man egentlig holde på med dotrening før man sier at bleien er overflødig?

Vi var på besøk hos noen i går, og han var flink og gikk på do 2 ganger i huset der - selv om han var i full lek med deres 3 åring! - Og bleien var tørr når vi kom hjem, og tørr i morges når vi gikk på do..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt med bleien dere :)

Kan jo beholde nattbleien på en stund, om den er våt om morgenen.

Skrevet

Kutt ut bleia =) Pass heller på å ha nok skift med i barnehagen og på besøk =)

Har han vært tørr på morran helt siden fredag? Da kan dere jo slutte på nattbleia også..

Skrevet

Han fant bare ut at det var myye artigere å få klistremerker i boka si når han tisset på do, så da var det gjort. Han er knusktørr på natta og ingen "uhell" i bleia på dagen..

Han er super stolt når han har bæsjet - da skal han vise alle at han har slange bæsj.. noe som kanskje ikke er så artig for andre enn foreldrene hans.. He he

Skrevet

Da synes jeg dere kan prøve uten bleie både dag og natt =)

Morsomt å se hvor stolte de blir av å bæsje altså.. Junior har vært bleiefri siden i sommer, men har bæsja i bleie siden han ikke turde å bæsje på do..

Det har nå gått over, og nå presser han hver eneste gang han sitte rpå do.. Hehe.. Får alltid ut en bitteliten klump ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...