Gå til innhold

Ul og all verdens bekymringer ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal vi på UL igjen. Er 16+4 og det er ingen "grunn" til denne Ul'en, mer at jeg har mulighet og dermed gjør jeg det.

Jeg har flyttet til Bergen og opplevde at jordmortilbudet her er dårlig, fikk ikke tilbud om ordinær time hos JM før i uke 24!!! Jeg er førstegangsfødende og var i uke 8 da jeg ringte.Jeg tenkte: DETTE GIDDER JEG IKKE og bestemte meg for å gjøre alt privat. Så kan det offentlige bare ha det så godt ;)

Uansett; er hos sentrumslegene og gynekologen er HELT FANTASTISK! Det er tredje gangen jeg skal dit og da tredje UL også. Får gjort alle undersøkelser der og kontakter ikke JM før jeg "må"...

Det som er, er at jeg er der en gang i mnd og jo nærmere jeg kommer neste UL, jo mer nervøs blir jeg! Typ får ikke sove, lurer og lurer, tusen"enn om, hva om, tenk om" og innbiller meg alt mulig og da spesielt katastrofer... Sikkert ikke alene om dette!

Så dagen i dag blir LAAAAAAAANG, men så snart alt er over og jeg ser bøtteknotten på skjermen, så er alt i orden og jeg har minst tre fine uker fram til neste gang disse bekymringene overfaller meg =)

OG de neste ukene vil jeg jo kanskje oxo begynne å kjenne liv.... Og da vet jeg jo at alt står bra til, eller.. ???

Hehehehe, tenk å få grå hår FØR man får en pubertetsunge!!! Er det rart min mor fryder seg??? (hun fikk jo sine av meg først da jeg var i puberteten... Hehehehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det ikke er så lurt med alle disse ultralydene, i og med at du blir så bekymret av det?

Ønsker deg uansett en god opplevelse i dag og nyt synet av den vesle.

Skrevet

Hehehe, tror ikke bekymringene hadde vært mindre uten UL.... Vet jo at jeg er litt "tussete" som alle andre i samme situasjon, men grunnen til bekymringene er jo at man er så redd for å få en trist beskjed... Vet at det ikke er en rasjonell frykt/bekymring. Er heldigvis min eneste bekymring oxo =)

Har jo nada symptomer og plager (bortsett fra store og ømme pupper og en flott "tutt" på magen og masse tissing til alle døgnets tider).

Jeg blir jo veldig beroligget av kontrollene ;)

Skrevet

Alt var i skjønneste ordenog"pøbelen" lå med navlestrengen mellom beina, så vi fikk ikke vite hva det er som skjuler seg der inne ;)

Den var skikkelig aktiv, legen slet med å få tatt de målene han skulle, men etter 40 minutter var han sikker: FRISK OG RASK med perfekte mål! Lårbein: 7.1 cm, hodet: 12.2 cm. Jeg er (idag da, en dag etter) 16+6 og det er 100% som jeg har beregnet.

Da er det bare å vente på den obligatoriske UL på KK i løpet av noen uker =)

Skrevet

Det offentlige liker sikkert å "ha det så godt", sparer dem for masse penger. Det vanlige er å ha en kontroll i uke 8-12, deretter uke 24, og så blir det hyppigere (2-4 uker mellom, jo nærmere fødsel jo kortere intervall). Trolig derfor du fikk tilbud om kontroll først i uke 24. Det er aldri nødvendig å ta kontrollen i det offentlige dersom du ikke ønsker det, du kan gjøre alt privat, men da regner jeg med at du må betale litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...