Gå til innhold

Jeg har lyst å sy en sparkebukse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg vet ikke om jeg har god nok symaskin. Jeg har en Huskystar 207. Det står at den har elastisk usynlig faldsøm. Hva betyr dette? Kan jeg sy elastiske stoffer med denne tror dere? Har så lyst å sy en sparkebukse i velour.

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he, flere som er like grønne som meg! Kanskje det står noe i bruksanvisningen om hvordan du lager elastisk søm?

Skulle egentlig bare si at de har mønster på sparkebukser på stoff og stil! Og lag en prøvemodell av billigstoff før du går løs på veluren!

Lykke til!!

Skrevet

Jeg elsker å sy, og har laget litt forskjellig til mine små. Har alltid lyst å gjøre mer enn det blir til, men det var det med døgnet og 24 timer og sånn;-) For ekspempel har jeg laget enkle kjoler av pappas gamle dongeribukse og av fleecestoff. Jeg er en utålmodig sjel, og har laget mønster selv av andre kjoler...

Jeg har noe som heter elastisk overlocksøm på min maskin (Husquarna), den syr elastisk rettsøm og "sikser" over kanten samtidig. Jeg syr en god cm innenfor kanten, og klipper inntil sømmen til slutt. på denne måten drar ikke stoffet seg så lett når du syr, og du får en fin søm. Jeg har kjøpt fine, enkle mønster på Panduro. Ellers så kan man, som jeg nevnte over her, lage mønster selv ved å tegne rundt enkle plagg, ned på f.eks. matpapir eller gråpapir. Husk en god cm i sømmonn.

Lykke til!

Og du, det finnes sikkert masse fine og inspirerende blogger der ute fra folk som liker å sy og lage ting. Søk på nettet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...