Gå til innhold

hva tenker dere om Larvik kommunes skoler, ART, Pogs og Jesper Juul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er både positivt og negativt. det positive er at enkelte barn trenger en påminnelse til å hjelpe/høre etter/sitte stille osv. Men når dette går over flere år blir det negativt fordi barnet kommer på andre skoler/jobber og kan ikke forvente en fysisk ting hver gang det her gjort noe bra.

Jeg er mere på å rose med ord eller handling der og da.

De har pogs i bhg til frøkna, der blir det brukt etter hvilke tema dem har. Feks. si hei når de kommer, neste 14.dagene er det hei og hade osv.

Men jeg må si at hun ikke bryr seg så veldig om pogsa, morsomt å putte på glasset. Men hun har jo sakt hei og hade siden hun kunne snakke.

Hun er med på ART for 2. året og synes rett og slett det er litt kjedelig. Det går jo ut på god gammel folkeskikk, noe vi praktiserer i hverdagen her hjemme.

Men uten å tråkke noen på tærne.... vi trenger ART for å føre norsk folkeskikk og tredisjoner videre.

Skrevet

Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke har satt meg veldig godt inn i det, men det lærerne formidlet på foreldremøtet i høst var at de var vel ikke udelt begeistret de heller. De så ikke helt hva det skulle tilføre et allerede godt klassemiljø, og hadde så langt i grunnen flere opplevelser med at elever ble skuffet, følte seg ignorert og at fokuset ble skevt. Sånn de forklarte det så var det "ny positiv handling" som skulle belønnes/ markeres med en pog, men hva med alle de elevene som allerede gjør alle leksene, har med alt de skal, er hjelpsomme, høflige, hyggelige og omsorgsfulle? De faller på et vis utenfor ordningen, fordi fokuset skal være på de som endrer adferd til det bedre.

Jeg har en to elever i to ulike Larvikskoler, og Art fungerer godt på den ene skolen (spesialskole), men virker som den bommer litt på målgruppa på den andre skolen (ungdomsskole). De fleste elevene ga i følge lærerene faktisk uttrykk for at det var litt teit, og at etter et par uker så var ikke interessen tilstede lenger for de pappbrikkene fordi det ikke er et forutsigbart system.

Men en ting skal de ha. De har ihvertfall produsert noen brikker som heldigvis ikke går i oppløsning i vaskemaskinen...de blir bare dobbelt så tykke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...