jussisuss Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Leste på et innlegg her om hva folk gleder seg til å spise..... Ehhh.. jeg har spist både laks og spekemat jeg.. Skal men ikke det?? Er andregangs fødende og spiste det når jeg gikk gravid me nr 1 oxo...
therese_23 Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 det er mange teorier om hva man bør holde seg unna...det står på matportalen at det ikke anbefles,men min jordmor ( som for øvrig er godt over 60) sa at det eneste hun ikke ville spise var ferske oster å skalldyr....men det er jo hver sin sak hva man ønsker å holde seg unna..jeg har også spist laks å spekemat..men allt med måte
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Sjansen for at noe går galt er vel minimal. Tenk bare på hva de spiste før i tiden. Da var vel speking av kjøtt omtrent det eneste alternativet de hadde for å bevare maten, og det var vel ikke akkurat færre gravide da... Jeg testet meg for toxo for noen uker siden, og har tydeligvis aldri vært smittet, og jeg har IKKE tatt særlig hensyn til slikt tidligere i livet. Tror ikke faren er særlig stor for at du har fått noe. Jeg har for øvrig prøvd å holde meg unna spekemat i svangerskapet, bare for sikkerhets skyld.
Jahoo Skrevet 14. oktober 2009 #4 Skrevet 14. oktober 2009 Spekemat er på fylisten ja og jeg har holdt meg unna stprt sett, kun spist litt salami når trangen ble for stor. Røkelaks er ok så lenge pakken er nyåpnet.
Mammaen&Emil Skrevet 14. oktober 2009 #5 Skrevet 14. oktober 2009 har holdt meg (litt) unna spekemat, men det er fordi sambo va me til jm når ho sa at det va lurt å holde seg unna det, og han har passa på at eg har overholdt det..! Men har vore frista mange ganger ) Laks har eg spist mykje av!!!
Kongeørna Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har holdt meg unna oster og krabbe, ellers har jeg spist det meste. Men jeg er nok en av de som skal brenne i helvete uansett, for hadde jeg hatt lyst på en slurk vin av min kjæres glass, hadde jeg nok tatt det og! Heldigvis er jeg av den billige sorten, så jeg har kost meg med alkoholfri vin, og til og med likt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå