Gå til innhold

Tar ikke folk hensyn lengre!? ååååh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av de som bor ovenfor oss. De har to barn på 12 og 15 som har rommene rett over soverommet vårt og gang over soverommet til jenta vår.

HVER morgen fra kl 07-08 så bråker de så sinnsykt mye og da mener jeg ikke bare barna. Tramper og slepper ting nedi gulvet, drar kontorstoler over gulvet i 15 min. Smeller skikkelig og jenta mi skvetter og hylgriner. Hun bruker å sove til rundt 09 og blir grinete resten av dagen hvis hun blir vekt. Jeg har sendt melding om morgenen i to dager nå og sagt at jeg setter pris på om de er stille for vi har ei lita ei som sover. Men ikke noe svar og heller så skjerper de seg ikke. En anna gang satt de å dro kontorstolen over gulvet i 20 min (!) så jeg sendte melding igjen og spurte om hva som skjer der oppe og at det bråker veldig her nede. Da svarte hun bare: det er vel bare barn som leker og er barn.

Jeg skjønner det, og jeg vil ikke at barna skal slutte å leke, MEN de kan vel ta litt hensyn.

Og greit at hun ikke har full oversikt over hva barna gjør men når jeg sender melding så bør hun vel gå å si fra?

oooofff, jaja.... Da har jeg i allfall fått lettet litt på trykket..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang får du gå opp og ringe på. Neste steg blir å sende en klage et sted, om du har mulighet til det.

Folk tar hensyn, men slettes ikke alle. "barn" på 12 og 15 burde kunne utvise såpass hensyn.

Skrevet

Noen dager er jeg veldig glad for at vi ikke har naboer:)

Skrevet

Men 7-8 på morgenen ER det jo morgen. Og har man naboer i samme hus så må man bare regne med at det blir lyder.

Skrevet

ja, og det skjønner jeg også. Det har jeg ikke noe i mot. Men når de kjører kontorstoler over gulvet, løper, og det høres ut som de kaster ting nedi gulvet så er det veeeldig unødvendig.

Gjest amandine
Skrevet

Til naboens forsvar må jeg jo bare hviske stille at når en hel familie skal i gang og ut( som er akkurat mellom 7 og 8 når alle vanlige mennesker starter dagen) må det nødvendigvis bli liv i leiren! Det er jo bare sånn det er...og ikke noe de (tror jeg) gjør for å plage deg? Det er forskjell på fest og hverdagsliv, synes nå jeg, og dette er vel lyder man må leve med om man bor tett sammen. Men helt klart en av grunnene til at jeg ikke savner leiligheten fra "gamle dager" ;)

Skrevet

Når barna er så store så må det vel gå an å ta litt hensyn? Hadde skjønte det hvis det hadde vært små barn.

Og når vi flytta inn så sa det at hvis det ble mye bråk så var det bare å si fra. Greit, da gjør jeg det. Og når man har gidd de sååå mange sjanser til å roe seg og jeg har sagt i fra på en pen måte så må det vel gå an å roe seg litt ned? Er ikke bare et par ganger dette har skjedd. Men sånn er det hver eneste dag. Og jeg liker ikke akkurat å våkne til en hylende baby.

Gleder meg til vi får kjøpt hus en eller anna gang!

Skrevet

Takk for nok en påminnelse om at jeg skal være takknemlig og glad for at jeg bor i enebolig. Har selv vært i din situasjon, i tillegg var tenåringene ofte hjemme alene og festet. De festes så kopper og kar klirra i hyllene og taklampa svingte på det verste, veggene mine vibrerte av bassen, rundt huset lå det utspydde tenåringer, det var rop og skrik, en gang ble kjøkkenvinduet mitt knust også etter jeg hadde advart dem om at nå kom jeg til å tilkalle politiet. Jeg ble etterhvert på fornavn med flere politibetjenter siden jeg måtte tilkalle dem omtrent en gang i måneden for å roe ned drittungene som rev hus oppe. Faren ga totalt faen, viktigere å besøke elskerinna tydeligvis. Det var forøvrig huseiers barn.

Ente med at jeg flytta til slutt.

Skrevet

Off, skulle tru at folk tenkte litt på andre også men.

Var nok like greit at du flytta da ja. Har hatt våre problemer med huseiere før vi også. Så dette er et lite problem i forhold. Bare litt irriterende med tanke på at jenta mi skvetter så fælt. Ellers hadde jeg ikke brydd meg.

Skrevet

Jeg syns helt klart de burde ta hensyn. Med tanke på at dere har en liten jente som trenger søvn og at hun blir skremt av det. Jeg er veldig heldig og har utrolig snille husverter som hele tiden spør om jeg hører mye ned i leiligheten og om det er behov for det kan de være roligere der opp. de har to barn på 3 og 9. men har nå en snart reåring selv så jeg og minsten er vant til høye lyder. men skjønner frustrasjonen din absolutt. syns du skal prøve å snakke med de og ikke bare sende mld. det hadde jeg gjort hvertfall.

lykke til da ^^

Skrevet

Ja, får nevne det neste gang jeg møter på de.

Takk for det:)

Skrevet

Er glad vi har flyttet! Bor nå øverst! Deilig =)

Men hadde sånne husverter som hadde 3 unger, som gjorde AKKURAT det de ville. Var aldri ute de ungene!

Det var løping, hyling, springing i trappene (rett over soverommet vårt)

Rett og slett et helvettes leven!!!

Sa fra til de mange ganger, men barn måtte da få være barn!

JAAA, det skal de, men når de er rabiate, så sender man de ut!

I romjula hadde de fått myyye sukker, og det var et lurveleven uten like fra 18-23. DA måtte jeg opp å si ifra, 3. juledag, og at nå hadde snuppa på 2.5 mnd våknet 4 ganger. Så neste gang hun ble vekt, fikk DE roet henne ned igjen... Da ble det litt stillere. Den dagen ja....

Plagsomt!

Så du har min fulle forståelse!

Skrevet

oi det hørtes irriterende ut..

Glad vi ikke har naboer her vi bor;-)

Skrevet

Må bare forsvare denne familien jeg!

Hos oss er det full action nettopp i den tiden der!

Da skal vi kle på oss, lage matpakker, samle sokker og klær til dusj etter gymtimer.

Når barn skal forte seg trakker de som regel ned med hele foten.

For de under da, kan dette høres ut som tramping!

Vi sliter med dette selv i trappa mellom 1 og 2etg. Men det nytter ikke å snakke med eldste om det. Hun må nok bare vokse det av seg.

Jeg må si at jeg stiller meg tvilende til at ungdommer brar kontorstolene sine over gulvet også.

At vi slengte fra oss ting og gjekk på tung fot gjorde nok vi også.

Men hello. Vi var da på den alderen der selv. Kua har da selv vært kalv!

Kan godt skjønne at det er irriterende for deg at jenta blir vekt tidligere enn nødvendig og at du også må stå opp da!

Men det er noe en burde tatt med i beregningen når en valgte å flytte inn i blokkløsninger!

Er glad jeg aldri har hatt naboer som har drevet å sendt meg mld om at ungene mine har bråket for mye med stolene sine og trampet for hardt!

Skrevet

Enig med nyttnick! Så lenge de ikke "bråker" etter det skal være stille på kvelden må du bare leve med det, eller flytte.

Skrevet

Enig jeg også. Tror kanskje et hus er mer passende med den holdningen.

Det er jo en utrolig situasjon å ha et barn som sover til ni og jeg skjønner at dete er irriterende å bli vekket. Men bare vent til barnet ditt begynner å våkne kl 5 om morgenen, har lært seg å gå og synes å kaste leker er det morsomste i verden. Da tror jeg kanskje pipa di får en annen låt.

Gjest sug lut
Skrevet

Verden er i gang fra sju. Tåler du ikke det får du flytte i enebolig.

Skrevet

Kaste leker når de er 12 og 15 år?? Og synes det er det morsomste i hele verden?

Jaja... Noen barn kanskje..

Skrevet

Emh, vi bor ikke i blokk, de har ikke trapper og hvis de er så stressa så burde de kanskje stå opp tidligere? Barna er store og klarer seg selv så jeg skjønner ikke hvorfor de nesten må rive ned hele huset hver morgen.

Skrevet

Hadde vi hatt sjans til å kjøpt hus så hadde vi selvfølgelig gjort det!

Skrevet

Låner du meg et par mill da eller??

Skrevet

Jeg synes vel strengt tatt man ikke kan forvente at naboen er stille fra klokken 07 om morgenen jeg heller.

Vi bor i blokk, med naboer under. Her er det IKKE stille fra klokken 07 for å si det sånn. Ingen klager heldigvis, det er det motsatte. Her er de glade for at det bor barn og at det er liv her.

Og at du ikke har råd til å kjøpe enebolig er da vel hverken vårt eller naboen ditt sitt problem...?

Skrevet

Nei hvem sier det er dems problem at vi ikke får kjøpt hus?

Saken er at de trenger ikke å slenge ting nedi gulvet, dra kontorstoler over gulvet over lengre tid og løpe om morgenen. Det må da gå an å gå vanlig og kanskje tenke på at ikke alle står opp kl 07? Og jeg liker ikke at jenta mi skvetter og begynner å hylgrine.

Men samme kan det være. Er alltid noen er inne som ikke orker å faktisk lese det jeg har skrevet.

Skrevet

Jeg tenkte selvfølgelig på når barnet til HI blir eldre .... hallo! Når hun plutselig opplever at det kan bli vanskelig å skjerme naboene sine for sitt eget barns støy.

Skrevet

Da må du kanskje jobbe med din egen irritasjon i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...