Gå til innhold

se her litt dere som går høgskole:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nå skrevet en liten oppgave på ca. 1000 ord (den skulle vere på maks 1000 ord) det sto i oppgaveteksten at vi skal kun bruke pensumlitteratur, og det er 2 bøker, samt noen artikler. Så ble det til det at jeg kun hadde bruk for ene boken..og da ble kildelisten min veldig liten:p

altså..en kildeliste med kun en bok..

tror dere dette går an? eller tror dere det er for lite? det var jo en veldig liten oppgave det der, og jeg fant det jeg trengte i den ene boka..

men tenkte jeg skulle høre med noen her:)

takk for svar viss noen gidder å svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går, men det er noe snevert. Men er du helt i starten av et studium og dette er kansje din første oppgave siden den er bare på 1000ord?

Men det er viktig at du neste gang finner flere kilder, søker i databaser etter artikler og dermed får flere kilder. Spesielt når du skal drøfte en problemstilling.

Skrevet

Jeg hadde gjort mitt ytterste for å spa fram noen innspill fra de andre artiklene/den andre boka.... Du kan fort bli satt i båsen "lite selvstendig" eller at du "i for liten grad har satt deg inn i pensumlitteratur" når du kun forholder deg til én bok. På den annen side handler det også litt om den ene boka innebærer én teoretiker/forfatters mening, eller flere. Og det handler om hvor selvstendig du selv faktisk forholder deg til denne boka i teksten din på 1000 ord. Men, sensorer er bare mennesker. Av og til teller de også referanser, og korte referanselister er sjelden et gode. Som sagt jeg hadde forsøkt å få inn minst to referanser til.

Skrevet

jeg hadde brukt den andre også. I alle fall noen setninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...