Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 jeg har de siste dagene hatt vondt i hode, har ikek tenkt så mye over det. Men nå plutselig så begynner jeg å tenke på svangerskapsforgiftning. hva symptom er vanlig å få da?? føler meg ellers normal
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg mener å huske at det er høyt blodtrykk (økende), kvalm, svimmel, proteiner i urin, hodepine og hevelse i bein/armer ol. Men om det er alt sammen, eller nok med noen av disse er jeg ikke sikker på. Håper flere kan svare på dette hvis jeg må rettes på :s
lille frø, mor til to Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Har selv fått hodepine nå i det siste. Har aldri vært plaget med dette før. Lurer på om det er vanlig på slutten av svangerskapet? Har mye vann i kroppen, men det har jeg hatt en stund, så da er det nok ikke svangerskapsforgiftning.
Nory Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Det over samt smerter øverst i magen. Trenger ikke være alle symptomer. Har forstått av blodtrykke skal være økende og over 140/90. Spesielt i slutten av svangerskapet er det helt normalt å utvikle litt hevelser eller få litt hodepine/ magesmerter eller at blodtrykket stiger litt, så det trenger ikke være noe galt av den grunn. Jeg er 3 dager over termin nå og skal på kontroll til jordmor i morgen. Hadde nok dratt uansett pga veldig kraftig hodepine, kvalme og hovne hender.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2009 hvis det ikke blir værre så venter jeg til fredag, da skal jeg uansett til jordmor. hevelser har jeg hatt lenge, så det er ikke noe nytt.
Stolt tvillingmor Skrevet 14. oktober 2009 #6 Skrevet 14. oktober 2009 Du bør dra til LEGE med en urinprøve så snart som mulig, om ikke annet enn å få avkreftet at du har en (begynnende) svangerskapsforgiftning. Svangerskapsforgiftning er lumske greier - endringer i sykdomsbildet kan komme fort, og det er utrolig viktig å ta slike tegn på alvor. Jeg synes det er altfor lenge å vente til fredag, og om du da skal til jordmor, må hun henvise deg til lege likevel (dersom du får utslag på noe). Da kan det være at det går enda flere dager, hvilket ikke er bra dersom du faktisk har svangerskapsforgiftning. Lykke til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2009 har vert å sjekket nå. ikke noe proteiner i urinen, blodtrykket var 125/85 (ser undertrykket mitt har steget, det har logget på 55 i graviditeten). Så da får jeg vente å se om det er noe froandring når jeg skal til jordmor på fredag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå