<3 Maren <3 Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg fikk målt dette i går, og jordmor ble litt satt ut...... Jeg er ei lita jente (157), og samboer er heller ikke spes høy(180). Magen min ser ike så stor ut synes jeg. Men altså: Akkurat 22 fullgåtte i går. Og hun spurte meg om min fødselsvekt, og samboer sin, som begge var ca. 3000g. Magen min står ikke så mye ut, men livmoren er så innmari høyt oppe allerede. sikkert 5-6 cm over navelen. Hun skrev 24 cm, ville ikke skrive 25 som hun først fant, målte og målte. Men som hun sa, jeg har en innmari avgrenset og fin livmor, så ikke noe problem å kjenne hvor den er. Dette kjenner jeg jo veldig godt selv også. Så hun mente at dette blir en stooor gutt. Hm.... Og har rå melk som lekker, kynnere hver dag, MYE spark og liv hver dag, fint og lavt blodtrykk, men fortsatt litt for mye spor av protein i urin (var 2+ allerede i uke 12). Hun mente ihvertfall at hvis det fortsetter i samme tempo kommer han ikke til termin, eller at de vil holde meg til termin. Synes det er litt tidlig snakk om dette, får litt panikk, med handling osv. Og det kan jo flate seg ut vil jeg tro. Symfysemålet altså. PS! Jeg er fortsatt lita, er nå i 0 angående vekt, lagt på meg det jeg tok av i begynnelsen. Dvs 54 kilo nå. Men magen er en ordentlig gravid mage, vises godt. Men regner med det kanskje blir en kontroll-ultralyd etterhvert da, hvis det fortsetter i dette tempo....
<3 Maren <3 Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. oktober 2009 Oppsummert: Rundet ned til 24cm - 22+0. Førstegangs med èn i magen. 157cm høy (om det er noen sammenheng)...
februarnusk Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Jeg var 20+6 sist jeg var til jordmor. Hadde da et symfysemål på 24cm. Er 2.gangsfødende. Livmor vokser visst raskere denne gangen.
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg var 22+4 og symfysemålet 22cm, og fikk beskjed om ar livmora mi satt VELDIG høyt;) Er 168cm....
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Magen min står veldig ut, og i dag sa vaskedama i bhg til sønnen min; Du er ikke sendt enda?? Blæææh, har jo igjen 3 mnd til termin!!!!!!!
Tnica Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Etter hva jeg har forstått så er symfysemålet mellom skambeinet og toppen av livmoren? Det jeg lurer på er hvordan en kjenner livmortoppen? Om morgenen har jeg en stor kul på magen rett under/ved navlen, er dette toppen av livmoren? Har ikke tatt noen mål hos jormoren ennå, er 19+4, men har jo lest veldig mye om folk som kjenner både det ene og det andre på livmoren, så begynner å bli litt nyskjerrig:)
2tettebabyer Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 jeg vet faktisk ikke. jordmor tok det på forige kontroll, men hu skrev det aldri ned. har ingen kryss jeg og er 27 uker. kanskje litt rat det?
glad i mange barn Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 alle livmorer er ulike sånn er det bare...noen ligger godt inni "oss" andre langt "uttapå" og noenl langt nede eller høyt oppe,dette er ulikt fra person til person.og det er faktisk ikke nødvendigt att det blir en stor "gutt",jente"... hørt om mange som hadde stor livmor og stoor mage men ett nurk på 25oo kg v fødsel....dette er helt individuelt...så slapp av "maren" alt er nok i skjønneste orden og du er "HELT " normal på alle måter......heller bør de skjekke bekkenet ditt om det er stort nok ved en fødsel,mange "lave" personer har ofte lite bekken....
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Jordmoren målte på meg da jeg var 24 uker på vei og da målte hun 24.
<3 Maren <3 Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2009 "Glad i mange barn" - enig med deg altså. Tror heller ikke det er noen fasit for å få stort barn. Bare litt "farget" av jordmors overraskende kommentarer i det jeg kom hjem. Og tenkte kanskje spørre ved neste kontroll om hva hun tror om bekkenet mitt. Har hofter som en gutt (selv om jeg vet at dette også ikke trenger å ha noen betydning), bruker fortsatt 26 i livvidde i bukser. Jeg er slank, men på ingen måte tynn. Skal høre neste gang, når det er litt nærmere. Og da ser vi sikkert om symfyse-målet flater seg litt ut også. Antar at dette som alt annet kan gå litt i rykk og napp :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå