74skytte Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Min sønn er snart 7,5 mnd. Han sitter ganske bra når jeg setter han opp, men han klarer ikke å sette seg opp selv ennå. Kan han da sitte i bæremeis? Har hørt at de må kunne sette seg opp selv før man skal la de sitte i det hele tatt. Jeg lar han sitte i tripp-trapp-stol med pute rundt seg, men litt usikker på bæremeisen. Ønsker andres meninger.
Gjest ->>- Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 De skal helst kunne sette seg opp selv. Men det finnes jo plenty av bæreseler som støtter opp rundt ryggen og kan brukes fra nyfødtalderen av, du kan jo eventuelt vurdere en slik? (Beco, Ergo, mei tai, Manduca e.l)
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 De får jo ikke noe særlig støtte i bæremeis, og blir hengende. En kort tur skader kanskje ikke, men jeg hadde valgt en annen løsning for en så liten baby. Det finnes jo mange gode alternativ t.d ergosele og mei tai. Den siste kan du sy selv. VI ventet vel til de var rundt året.
74skytte Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2009 Har brukt Babybjørnen masse, men det begynner å bli tungt. Men det er vel kanskje greit å vente litt til. Han er ikke så store karen heller, så han blir nok litt borte oppi den store bæremeisen.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Snuppa har sittet i bæremeis siden hun var... hmm... 8,5 mnd. Og hun eeeeelsker det! Kunne vel sette seg opp selv da vi begynte med bæremeisen, men prøv dere frem med korte turer. Merker fort om de ikke trives;) På vår meis er det iallfall polstringer og puter og seler som gjør at hun sitter som en prinsesse:)
mettemor :) Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Eldstejenta vår var vel ca. 10 mnd da vi gikk første ordetlige turen med bæremeis, men hadde kanskje begynt litt tidligere hvis det hadde vært behov. Minsten er nå snart 9 mnd. Han sitter forsåvidt greit i bæremeisen men jeg synes det er mer behagelig og lettere å ha ham i mei tai enda. Føler at han sitter bedre også. Hadde ikke fått opp øynene for denne typen bæretøy da største var baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå