Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Noen som har fødd på UNN som kan si litt om hvordan det var? Er dere fornøyde med fødselsopplevelsen?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg fødte på Unn for snart 4 år siden. hadde en normal fødsel uten komplikasjoner. Syntes ikke det var spesielt "romantisk" der oppe. miljørommet var opptatt, så fikk ikke mulighet til å bade. kom inn på natten, så fikk bare baskjed om å prøve å slappe av å sove...Lettere sagt enn gjort... Hadde veldig vont, så fikk lystgass, det hjalp noe på å konsentrere seg om å puste riktig. Første jordmora var sjelden innom å så til meg, hun kom bare innom å skrudde opp lystgassen når jeg hadde det vont. Fikk ikke være oppe å gå, lå bare der å hadde vont. Neste vaktskifte kom en bedre jordmor som ønsket fortgang i fødselen, da fikk jeg prøve å stå og sitte litt. Sluttet med lystgass, og fødte i 10 tiden om morgenen. Fikk ligge på føden i ca 4 timer før jeg ble bedt om å gå til barselhotellet. Var aldri innom barselavdelingen. Fikk lite hjelp, måtte ringe å spørre om det var noe jeg lurte på. Var sjelden måltider, så gikk mye sulten Nå skal jeg ta med litt kjeks og lignende.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg fødte der i april -07, og har ikke noen god fødselsopplevelse. Ikke alt som hadde med sykehuset å gjøre, da. Fikk god oppfølging da jeg gikk to uker på overtid og kjente lite liv. Fikk ultralyd og full sjekk to ganger. Fikk beskjed om å komme inn med en gang da vannet gikk og var misfarget. Følte at jeg ble overlatt mye til meg selv, og ble liggende siden jeg var koblet til masse apparater. Lite informasjon annet en at de sjekket åpning innimellom. Lystgassen ble aldri koblet til veggen, så den hadde jeg lite nytte av. Etter en hel dag med tullerier, drypp på maks og lite åpning begynnte hjertelyden til jenta mi å bli veldig dårlig. Da ble det keisersnitt i hui og hast. Jeg ble liggende på barsel, og lillemor på nyfødtintensiven. Vi ble godt tatt vare på, men likevel en del ting jeg opplevde som vondt i en veldig sårbar situasjon. Jeg hadde store smerter, og jeg skulle gjerne sett at jeg slapp å gå helt til pumperommet, ihvertfall på natta. (Lillemor måtte få sondemat et par døgn.) Hun ble flyttet til et rom helt i andre enden av korridoren uten at jeg fikk beskjed, og det er ingen god følelse å gå og lete etter sin nyfødte baby... Vi avtalte når jeg skulle få bade henne for første gang, men plutselig var det bare gjort. Men det som virkelig fikk frem tårene var at jeg ble bedt om å gå ut fra nyfødtintensiven et par ganger. Forstår at det var mye folk der, men den svei. I det hele tatt følte jeg meg umyndiggjort. Jeg så jenta mi lite, og morsfølelsen hadde ikke de beste vekstvilkårene den første uka.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Dette lurer jeg også på.. Bor i distrikt, og har valget mellom fødestue og UNN.. Mere, mere
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Tror jeg ville valgt UNN foran fødestuem pga alt utstyret og kompetansen som er der.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Du som først svarte at du var sulten , hjelpes det er jo derfor det er en kantine på pasient/barsel hotellet du skal benytte og hente deg mat fra. Jeg kunne hente knekkebrød og brødskiver så ofte jeg ville foruten om natten da. I tillegg var det et lite kjøleskap på rommet du kunne hatt mat og drikke i! Kanskje en ide og sjekke ut mulighetene før du begynner og klage her inne??
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Var ikke kjøleskap på mitt rom nei, fikk heller aldri beskjed om at jeg kunne forsyne meg, jeg er ikke en sånn person som bare tar meg til rette. Dårlig info fra alle hold. Fikk beskjed om at det var mat klokken da og da, ingenting imellom, jeg er ikke vant hjemmefra å spise middag klokken 14, så da blir man fort sulten igjen da. men takk for infoen, da vet jeg jo dette til neste år da!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Man spiser når måltidnene kommer og om man ikke vil ha det så velger man selv å være sulten. Og er man sulten så finnes det kafeer og kiosk på sykehuset, når man ikke tør be om mat på avdelingen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Unnskyld at jeg nevnte det med sulten! Kan dere ikke heller komme tilbake til spørsmålet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Har født 3 ganger på Unn, dersom du får jordmødre som A-M. Sev... ,Sig. Kong... så hyl ut, de er helt grusomme og vet ikke hva en fødsel er for noe og hva slags smerter man har mens man holder på. Ba begge dem dra seg til h for de kunne jo ikke faget sitt. Har flere jordmødre jeg kan anbefale meg lar det ligge i kveld.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 22.41, prøvde du å si hvilke jordmødre man skulle styre unna ...? I såfall var det vanskelig å forstå hvem du mente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå