Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Storebror og storesøster heter Callum og Sadie. Vi bor i utlandet ( er begge halvt engelske), men har tenkt til å bosette oss i Oslo etter hvert. Nå er pike nummer to på vei og vi trenger navnehjelp... Kan dere si hva dere syntes om disse alternativene: Sinéad Albertine Audrey Phoebe Camille -blir det for likt Callum? Poppy Ember Giselle- vet at denne ble diskutert her igår, men syntes det var veldig fint.. Leonie Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Tror jeg liker Audrey best av de du nevner. Ja, Camille blir veldig likt Callum.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg likte nesten alle navnene dine! Heldige deg som kan bruke litt spesielle, utenlandske navn.Favoritten er Sinéad (helt nydelig) , etterfulgt av Ember, Giselle, og Albertine.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg tenker at Leoni kanskje er lettest å uttale på norsk for både store og små, passer bra til de andre navna dere har på barna også. Leoni er et kjemepfint navn i tillegg:)
Chupa chups Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Leonie eller Ember er kjempefine, lettuttalte navn.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Sinéad - Sorry, men tenker da bare på ei sanger... Albertine - Albert....guttenavn med femi-ending synes jeg er teit. Audrey - Tja, kanskje Phoebe - "Smelly cat, smelly cat, what do they feed you....." Camille - blir det for likt Callum? - Jepp det blir det. Poppy - Hundenavn, eller klangenavn på små jentunger Ember - Greit, men liker da bedre Amber Giselle - Tja, kanskje Leonie - Igjen så blir det guttenavn med femi-ending. Så tilslutt så liker jeg Amber best. Passer ialle land.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Ember er min favoritt. Det funker strålende på både engelsk og norsk - det kan jo minne om det gamle norrøne navnet imber. Albertine, Camille og Poppy er jo enkle å uttale på norsk også. Syns ikke camille er likt callum. Phoebe, Giselle, Audrey, Sinead og Leonie er vanskelige å uttale på norsk - mange har fryktelig dårlige engelskkunnskaper.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Med tanke på at det burde være mulg å uttale navnene på norsk så må jeg gå for Albertine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå