Gå til innhold

Mamma'n din skal snart dø- hvilke

Anbefalte innlegg

Skrevet

spørsmål ville du stilt? Dette er ikke en spøk, men er så sliten og lei, og sitter mye å tenker på hva jeg vil vite før dagen kommer og man ikke kan spørre henne lenger. Det er ikke så lenge igjen nå, og behøver tips fra noen klare hoder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har ikke sin mor lengre, og han ville nok spurt henne om hvem som er faren hans.

Skrevet

Kanskje jeg ville spurt om hun har et godt råd til meg som mamma?

Skrevet

Ingen, tror jeg. Vi er ikke nære. Men jeg ville fortalt ho at jeg er glad i ho - det har jeg aldri sagt. Har ikke hørt det fra ho heller, forresten.

Skrevet

tror jeg ville spurt om barndommen hennes..og hvordan svangerskapene hennes var...og hvilke tradisjoner hun har tatt vare på fra sin barndom og ført videre i sin egen familie.

hvilken blomst syns hun er finnest, hvilken sang osv...sånne småting som kan være med på å minne henne i hverdagen når hun ikke er lenger..

Skrevet

Dette er veldgig vanskelig siden jeg alltid plutselig kommer på små ting og ringer mamma der og da!

Nå er min mor ung og jeg velger å ikke tenke så mye på dette, såklart kan ting skje, men det får jeg ta da i såfall!

Men jeg spør bestemoren min om oppskrifter f.eks, sånn at hennes gode kaker og diverse andre ting kan leve videre.

Har også sikra meg mamma's kjøttkake oppskrift:)

Det meste jeg spør mamma om er når barnet mitt er syk, og det må jeg nesten bare ta når hun er syk!

Skrevet

Det eneste som virkelig plager meg med at min mor brått gikk bort er at hun aldri fikk se lillebror konfirmere seg, de herlige barnebarna sine og være tilstede i det livet vi har i dag.

På den annen side, livet hadde nok ikke vært som i dag dersom hun ikke hadde gått bort...

Hvorfor spørre? Hvorfor ikke bruke den tiden bare på å være sammen? Jeg har ingenting jeg angrer på å ikke har rukket å spørre om...

Bare et enormt savn etter noen jeg skulle ønske kunne vært her så veldig mye lengre.

Og jeg skulle ønske jeg hadde brukt mer av min tid på henne etter jeg flyttet. Det burde jeg ha gjort.

Skrevet

TS her: Tillab: Hmmm.. Kanskje ikke er så mye å spørre om, at jeg har litt panikk fordi det nærmer seg. Er bare så redd for å komme på noe rett etterpå. Har tenkt på sånne skaer som barndom, når hun var student og sånn. Men virker litt rart å snakke med henne om sånt også. Jeg bruker mye tid med henne, har flyttet 70 mil, fått permisjon fra jobben, er alene med mini fordi far jobber hjemme, så tror den biten er covered.

Skrevet

Jeg vet ikke, helt ærlig. Mamman min var svært dårlig en periode i livet. Legene gav henne ca 10 % sjanse for å leve over. Jeg var 16 og gjorde ingen ting for min mor og jeg spurte ingen spørsmål. Faktisk flyttet jeg ut.

Jeg hadde det veldig vondt i flere år fordi jeg sviktet henne, men så fikk jeg en sjanse til .... dessverre.. men mellom menneskelig var det godt. Hun fikk kreft igjen, og da var jeg 21. Jeg vek ikke fra hennes side. Jeg var på sykehuset før og etter operasjonen. Gikk ikke hjem uansett hva de sa. Lagde mat, ryddet, vasket, bakte. Byttet på senger og tørket spy. Endelig fikk jeg gitt bittelitt tilbake til min mor. Jeg tror ikke det handler om spørsmålene i seg selv, men samholdet

Skrevet

Hvorfor jeg ikke var god nok for henne før jeg ble voksen :(

Skrevet

Jeg har mer eller mindre vokst opp hos besteforeldrene mine, og de døde i 1999 og 2003. I etterkant har jeg angret på at jeg ikke spurte mer om dem, om hvem de egentlig var. I tillegg er det er mye jeg skulle likt å visst om familien min- som f.eks hvem oldefaren min egentlig var osv. Ting ingen andre kan fortelle, kunnskap som jeg kunne ført videre i familien. De fleste liker å snakke om når de var unge. Om hvorfor de tok valgene de gjorde. Hvordan de tenkte og hva som var viktig for dem.

Du trenger ikke spørre henne om noe veldig spesifikt, men be henne fortelle, kanskje? Hvordan var det da du var ung? Hvordan var det da du gikk gravid? Hvordan var moren foreldrene dine og besteforeldrene dine osv.

Skrevet

Jeg tenkte faktisk på dette for noen dager siden fordi eksen min mistet nettopp sin mor. Min familie bestod bare av meg og mamma, og vi har et nært forhold. Vet derfor mye om hverandre, og jeg hadde blitt knust om hun hadde dødd fra meg nå, for en fryktelig trist situasjon du er i nå :( Tror jeg hadde benyttet den siste tida bare å være der med henne og snakke om alt mulig, ville ha spurte henne litt hvordan hun var som tenåring og om reisene hun har dratt på, for jeg har ikke hørt om alt derfra.

Håper du har noen som tar vare på deg, kan ikke være lett det her. Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...