Gå til innhold

Finansiering av bryllup??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har veldig lyst å gifte oss om 1 års tid - men skjønner ikke hvordan vi skal få råd til det, hvis vi skal feire det med familie.

Har ikke lyst å gå på tinghuset og så hjem igjen heller (som er gratis)...

Hvordan løser dere det? Lån?

Skal ikke ha et ekstravagant bryllup, men et lite koselig et sammen med nærmeste familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sparte alt vi kunne på slutten og ønsket oss pengegaver fra de nærmeste (de man har et så nært forhold til at man kan si det uten at det oppfattes som frekt, som noen her inne synes å mene at ønske om pengegaver er.). Skattepenger og feriepenger kom godt med.

Ellers så sparte vi inn på en del ting: Leide sjakett og kjøpte brudekjole på finn.no (og solgte den igjen etterpå).En kamerat som er ivrig hobbyfotograf tok bildene. Kjøpte konjakk på taxfree osv. Alle monner drar :-)

Mine foreldre bidro med en del, og syns det var veldig stas, det kan jo tenke at foreldre/besteforeldre vil sponse litt?

Slik var vår feiring med familien: Leide rimelig lokale og kokk som kom og laget fin femretters middag til familien. Vin kjøpte vi på polet, og dette ble dermed en flott middag med en vin til hver rett til en rimelig penge sammenliknet med å feire på restaurant.

Lykke til!

Skrevet

Heisann! Skal gifte oss om 9 mndr :) Har ikkje begynt på noe eingang!

Men, skal ha grillmat har vi bestemt. Så da tar vi kjøttet, får nærmeste familie (evt. venner) om å lage tilbehør istedenfor gave, min bror som bor ved svenskegrensa skal få i oppgave og kjøre over noen ganger og handle vin og evt. annet. Skal kjøpe litt og litt øl/cider fremover sånn at det ikkje blir en diiiger utgift om 9 mndr. Min eldste bror skal være fotograf, så slipper mange tusen der! Pluss..proff fotograf på festen :) (hobby-proff da..hehe..)

Kjole kjøper jeg på nett. dhgate.com, bare være obs på evt momstillegg (toll'en)

Foreldrene våre sponser jo litt også så klart, så dette skal vi klare greit og ikkje for dyrt. Orker ikkje tanken på å låne penger eller å blakke meg totalt bare for å gifte meg. Det viktigste for meg er at eg får bli konen til min kjææære.

Lokale og kirke som blir dyrt...hehehe... Ringer har vi jo fra vi forlova oss..tok noen svære ringer da, så slapp vi det nå. Hehe...Bare inngravere dato'en :)

Så med dette opplegget kommer vi nok ned på en 25-30.000,- Og blir antatt 45 gjester ca. Har ikkje så store familier verken jeg eller gubben :) Nei vent...kommende gubbe :P

Spar litt hver måned. Hver ei krone bidrar. Også kjøper dere inn det dere kan og har råd til i tiden som kommer frem mot bryllupet. Kjole på nett f.eks. kommer på under 2000,- hvis du er litt selektiv. :) Så det er jo mulig å skvise inn i et normalt månedsbudsjett uten å knekke en :)

Masse lykke til videre i planlegginga!! :D

Skrevet

vi skal gifte oss i april, og ligger godt an i løypa :)

vi skal ha vårt drømmebryllup, til en grei pris...rett etter vi fant ut at vi ville gifte oss, spurte vi foreldrene våre om de kunne tenke seg å hjelpe oss litt, og det ville de.

så svigermor betaler kjolen min, og mamma og pappa setter penger inn på en sperret konto vi har laget oss, der vi kan sette inn penger når vi har råd til det...

ellers så har vi brukt bekjenntskaper til ting.

f.eks har vi en kjempe fin BMW, som vi skal bruke som brudebil, og pappa skal kjøre meg til kirka, og bestefar skal kjøre meg og sambo til fotograf og lokalet.

så skal vi leie inn buss, så gjestene kan kose seg utover kvelden uten å beskymre seg for hvordan de skal komme seg hjem, men det koster ikke mye, siden pappa er bussjåfør, og en venn av han skal kjøre bussen.

en skole vennine av meg skal ta bilder under vielsen, og en venn av mamma og pappa skal lage maten.

så mitt tips til deg er, vis du har noen bekjenntskaper, eller foreldrene dine eller hans kjenner noen som kan hjelpe, så spør dem :D

Skrevet

Heisann

Jeg og min kjære giftet oss nå den 05.09. Vi betalte alt selv, hadde bedt 85 gjester hvordav noen og 60 kom. Vi startet litt over ett år i forveien og la av så mye penger hver mnd som vi kunne, pluss at vi startet å handle inn det vi ville ha på det månedlige budsjettet. På den måten var det kun middagen og brudekjolen som var de største engangsutgiftene i forkant av bryllupet.

Anbefaler dere å starte med å høre med familie om de vil bidra med noe (om det er aktuelt for dere å spørre), deretter sette opp et realistisk budsjett og begynne å spare/kjøpe i det små.

Jeg anbefaler ikke noen å ta opp lån for å feire et bryllup, da ville jeg heller utsatt det til pengene var tilstede, evt. minske antall gjester osv.

Lykke til med forberedelsene :)

Skrevet

Vi har foreløpig budsjettert med 60 000kr. Noen av utgiftene er allerede ute av verden. Vi sparer litt hver måned pluss at vi får hjelp fra både mine og hans foreldre Vi kommer til å prøve å fordele utgiftene utover året så godt det lar seg gjøre. Alkohol til bryllupet kan man jo kjøpe litt nå og litt da f.eks.

Vi har også prøvd å finne rimelige løsninger til lokalet og middagen for å gjøre det lettere for oss selv.

Vi har begge bursdag før bryllupet og så er det jo jul. Vi kommer nok til å ønske oss penger til alle de annledningene og spare de til bryllupet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...