Gå til innhold

? ^^(¯`°?.¸ Skravletråd for IKM uke 46 ¸.?°´¯)^^ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ble det 4 nye uker med prøving og venting på meg :-( men er bare 2pp men kjedelig uansett. Håper spira sitter denne pp :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da står vi helt likt, Ine! :) Krysser fingrene for at det er vår tur neste måned!

Skrevet

Krysser fingrene og tærne :-D hehe.. Nå må det være vår tur :-D

Skrevet

melder meg på her også ;) er ikke bare bare dette her!!! :o

5 pp på meg... eller, det er 5 mnd siden jeg hadde en MA og har ikke gått på noe prevensjon etter det =) har tenkt at ting får gå som det går, men de 2 siste mnd har vi gått inn for det =) men han jobber offshore, så han er som oftest ute da jeg har EL :o kan dere tenke dere??? :P maks uflaks...

Skrevet

off, ja d pleie vell vr sånn. håper det klaffer denne mnd :-D

Skrevet

Dag 2 på TR nå, hater den :(

Men gleder meg til neste måned, da skal den IKKE komme!

Hvordan skal dere prøve denne måneden? Tenkte jeg skulle negynne å tempe og ha masse morgen sex :) Skal visst hjelpe :)

Er i 6pp nå, vil ikke inn på 7 :(

Skrevet

Herved påmeldt. Tr begynner å lakke og li mot slutten, heldigvis. Snart kan ELjakten begynne. Tvi-tvi alle sammen, nå skal det klaffe =)

Skrevet

Da går vi inn i en ny pp:) IKM ca 2 uker før samboers bursdag. Hadde vært skikkelig morsomt om jeg hadde kunnet pakke inn en positiv graviditetstest å gi han i gave:) *håpe*

Skrevet

Noen går på elgjakt, jeg går på eljakt...

Den var jo tørr i alle fall...Heh

Er det sånn at EL-testene kan slå ut og så er EL allerede over??? Help, da er det jo ikke noe vits å kaste bort pengene, liksom? Noen som vet?

Skrevet

Denne tråden blir bare glemt :) både jeg og snuppis har laget en ny trå siden denne bare forsvinner :)

Håper det treffer for oss denne mnd..

Da får vi vite spennende resultater 9.-15. november :) Jippi!

Vi må ha juli/augustbabyer! (stemmer ikke det?)

Jeg må bare si at jeg er ved godt mot, for første gang på sikkert et år har mensen kommet på DAGEN når den skal, ikke 10 ukerssyklus - ikke 6 ukers... Deilig..

Tror det er viktig at vi prøve å ikke stresse - men vi må holde fokuset riktig og ha masse sex...hihi :)

Gynekologen min (ja, var der i forrige uke) sa at det ikke var nødvendig å teste etter eggløsning, da kunne det være for sent... (han viste meg den lange veien sædcellen måtte gå for å nå målet). Derfor er oppfordringen å ha masse sex uka før forventet eggløsning... Er dere med på det? :)

Når jeg har IKM 10. november - når har jeg ca eggløsning? Blir det ca 25. okt? Håper jeg har eggløsning :)

Masse lykke til girls :)

Skrevet

Kommer inn her jeg også, da TR dukket opp i går:(

Ny pp,er med godt mot(",)

Går nå inn i 5 pp, IKM er nå lørdag 14 november(",) Håper virkelig spira sitter:) Begynner nå på 2 pp med Clearblue Fertilitetsmonitor:)

Ønsker alle her inne massssse lykke til:D:D:D:D:D:D

Hvilke hjelpemidler bruker dere denn pp(",)?

Skrevet

Hei damer

Ny runde på meg også, selvfølgelig... sukk...

Men, i dag er jeg på syklusdag 3 og begynner pergokuren i kveld. Dobbel kur denne gangen.

Vi pusser opp et gammelt hus, river alt innvendig, kaster bøker og møbler og eldgamle hvitevarer så det koster etter, så denne måneden tenker jeg at det egentlig ikke passer å bli gravid. Jada, tar pergopiller, men det passer altså ikke. Så da er det jo ikke noe å stresse med. Mye bedre å bli gravid neste pausemåned, for da er vi ferdige med alt tungarbeidet, håper jeg.

Dessuten er det slik at hvis vi kan vente med å bli gravide til neste pausemåned blir det en sååå koselig beskjed å få like før jul. Så kjære kroppen min, ikke stress med å bli gravid, ikke tenk på det og ikke føl noe press.

Jeg heier heller på alle dere flotte damer her inne, og ønsker dere lykke til denne måneden :)

Skrevet

Hei jenter =)

Jeg så ikke at det var allerede laget en tråd på denne uka jeg da - så laget en ny, men vi følger jo selvsagt denne tråden som ble laget først da... Hovedinnlegger må bare huske på å følge opp tråden slik at den alltid ligger på side 1 da, hehe - ellers blir den fort "glemt" når den detter til side 2, 3 osv =)

Jaja - enda en ny pp på meg da, pp 19 tror jeg det blir - har nesten mistet tellingen jeg =( 6 mnd til da er det 2 år siden prøvingen startet - herreguuuud, er det virkelig så lenge siden vi begynte?? Litt rart er det jo, trodde aldri jeg kom til å bli en av "sliterne" her inne, men sånn er det bare...

TR kom 2 dager før enn forventet denne gangen, altså 26 dagers syklus denne måneden - vi har truffet godt på EL, men ingen klaff for det... Har nå hatt pausemåned med pergo - og begynte ny og siste dobbelkur på lørdag, dag 3 i syklusen!! Hvis det ikke funker denne gangen heller - så begynner jeg seriøst å tro at noe har skjedd med mannen min sin sædkvalitet. Hvordan er det mulig å forbedre denne da? Noen som har noen tips eller forslag?? Eller en vidunderkur av vitamininnsprøytning eller lignende?? Vi går jo begge på kosttilskudd, omega3 osv, men kanskje noen har noen kjempegode tips de vil dele? Hadde satt stooooooor pris på det =)

I dag er jeg på syklusdag 5 - tredje dag med pergo, kjenner flere bivirkninger nå, akkurat som første gang, vondt i magen, blødningen begynner også endelig å bli litt mindre og det er deilig!! Fredag, altså dag 2 var helt forferdelig!! Det kjentes faktisk ut som om jeg hadde rier - det satt i korsryggen og strålte ut mot både magen og rumpa og det kom takvis, en skikkelig kraftig mens med andre ord, lurer jo litt på om egget faktisk ble befruktet men at det ikke har festet seg skikkelig, kom jo bare opp en ultrasvak strek noen dager før IKM, hadde også flere symptomer på graviditet (ømme bryster, metallsmak i munn osv) - så denne pp`n har jeg kjøpt meg Progesta care på helsekosten - tenkte at det var jo verdt å prøve hvis jeg produserer litt lite progesteron til at spiren vil feste seg skikkelig... Står at jeg skal begynne på den på dag 14 og ut syklusen, blir spennende å prøve!! Noen som har erfaring med dette??

TogT: Blir spennende å følge hverandre nå da - du og jeg på dobbelkur, dette er min tredje og siste dobbelkur, er i dag som sagt på syklusdag 5, har det ikke skjedd noe innen denne pp`n, må jeg ringe gyn og så tar vi det derfra... Tviler på at jeg blir satt på trippelkur, mannen må vel til pers å levere en liten prøve han også, hahaha - tror ikke han kommer til å synes det blir noe særlig moro nei, men hva gjør man ikke for å få en liten spire??

Lykke, lykke til jenter =)

Klem fra

Skrevet

ja nå var tanta reist for denne gang =) =) håper det blir lenge til jeg ser den igjen =D

nå er det 1 uke og 1 dag til ventet EL, får se om samboer er hjemme denne uken da! håper virkelig ikke han må reiser på jobb =( nå tenkte jeg at vi skulle ha sex en gang om dagen disse to ukene... (som om det kommer til å skje, hehe)

vi får jo bare håpe på at det klaffer for oss alle denne gang!

Lykke til, blir spennende med testingen, det gleder jeg meg til ;) ;)

Skrevet

Hei jenter =)

Oppdatering fra meg syklusdag 6, fjerde dag med pergo!!

Har lyst til å avbryte kuren - har fått alle bivirkninger denne gangen - kjenner på kroppen min at dette er tøffe hormoner, psyken virker svak for tiden også - gråter lett for ingenting, er så vàr, så vàr for det meste...

Skal fullføre denne siste pergokuren - men dette er siste gang, blir det ikke klaff nå heller så melder jeg meg ut herfra til over nyttår - skal da prøve å roe meg ned, stresse helt ned og kose meg i jula med spekemat og juleøl, vin og gløgg, så da kommer jeg sterkere tilbake på nyåret, hvis det ikke skjer noe nå da!!!

Har fortsatt besøk av TR, men hun er heldigvis mye, mye mindre, men ikke lite nok til å ikke gå med tampax eller bind - håper den blir borte snart og at den da blir borte de neste 9 mnd =)

Litt sprøtt å tenke på, men dersom jeg skulle bli gravid nå, får jeg termin på mannen min sin bursdag - det hadde jo vært litt spesielt =)

Krysser fingrene for at det er denne pp`n det skjer... =)

Hvordan har dere det da jenter??

Klem fra

Skrevet

God morgen

Meg og lille snuppis: Dag to på pergo, og kjenner at dobbel kur er mye tøffere enn enkel. Skikkelig hodepine og vondt nede ved eggstokkene (tror det er der iallefall). Er delvis sykemeldt, så det går på ett vis. Det skal bli gøy å følge hverandre nå ja. Skal også prøve Progestra care. Tenkte og på at jeg kanskje har litt lite progesteron til at spiren fester seg...

TR er på full retur, heldigvis. Blødde myer mer denne gangen enn jeg har gjort på mange år. Lurer på om pergoen har skylden for det...

Vi er forresten testet på alle bauger og kanter, og det er ingeting feil. Vi blir bare ikke gravide. Soldatene svømmer som bare det og lap'en viste ingen tette eggledere. Jeg har en helt regelmessig syklus, og vi har oss i de rette dagene. Tester positivt for EL og har også sjekket at egget slipper (blodprøver hos legen på dag 23). Alikevel skjer det ingenting. Frusterende!!!

Men nå er det altså dobbelt pergo og progesteron care så da får vi se.

Hvis det ikke skjer noe denne gangen, tar vi pause til over jul.

Oppussingsprosjektet krever også sitt. Vi har et kjøkken på ca 4 x 5 meter og inn der SKAL jeg ha en øy. Eller iallefall en halvøy. Problemet er bare at det muligens ikke går, for det er ikke plass... Men IKEA har jo egne interiørarkitekter som hjelper å planlegge, så vi skal dit. Og så har jeg lastet ned HomePlanner fra IKEA, og prøver desperat å få inn en øy selv. Selv om det blir trangt... hihi... Takplater og veggplater rives, og vi skal ha opp MDF-plater istedet. Prøve å bevare litt av det gamle på en enkel måte :) Kan man forresten bruke MDF i tak??

Kjenner at det er godt å ha dette prosjektet å gruble på istedet for å tenke baby, baby, baby hele dagen :)

Håper dere får en strålende dag damer :))

Skrevet

dytter litt =)

Skrevet

nå er jeg på dag 8 i syklusen, og jeg føler meg trett, kvalm og har hodepine... det går jo ikke an å være gravid da, så jeg tenker at dette må være røyken!!! så NÅ skal jeg prøve å slutte så godt som jeg kan :P håper det går greit =)

hvordan er deres form da??

Skrevet

er i topp form nå, imorgen starter min fruktbare periode å da skal det bli kjekt å gjøre en ekstra innsats denne pp :-D

Skrevet

Har tatt en slurt med slimløsende hostesaft, og tenker å gjøre det en ukes tid... Kanskje det kan hjelpe? :)

Angrer litt nå kjenner jeg, jeg har gått inn for å ta det med ro - tror kanskje stress kan være negativt for prøvingen. Men jeg lar meg rive med på jobb, åh, har litt lyst å sykemelde meg - har bare lyst å hvile... Men ok, nok syting nå... Tror jeg har eggløsning på søndag - vi begynner i dag med sex hver dag!! :) Skal på hytten med svigers, ikke akkuratt turn-on, men vi får bare "stå" på, hehe :)

Hva gjør dere for å holde gnisten på plass? Det hjelper ikke å ha stress i blodet og tenkte på jobb/barn/mat/klesvask/støvsuging osv... Kanskje sende hverandre en liten hinte-sms, og være forberedt? Må bare si at etter jeg for 2 mnd siden grein og sa at mannen min måtte være mer frempå (nytter ikke for meg å dra det i gang hver kveld), så har det bare vært myye lettere...

Ønsker dere masse lykke til girls :) skal til akupunktur på fredag, tok sist fredag også... HÅPERhåperhåperhåper :)

Skrevet

Da har jeg takket for meg på IKM uke 43 og sjekker inn her.

Jeg har litt sånn varierende sykluser, men ca 26 dager er gj. Så da er det nok IKM lør/søn uke 46, eller omkring der. Ser at noen er på dag 8 i syklusen, jeg er på dag 2. Hehe.

Da er det bare å vente på EL da. Jeg skjønner meg ikke på når den er, og det er så frustrerende. Blir aldri klok. Skjønner ikke noe av det slimet, og det henger ikke på greip med når det stikker i eggstokkene heller. Men da får vi ha sex med en gang TR er ferdig da.

Vi har prøvd i 1 år nå, sånn ca akkurat. Og det syntes jeg er lenge. Det hadde passet fint om dte hadde klaffet denne pp for da hadde jeg kunnet fortalt min mor og far at de skal bli besteforeldre for første gang på bursdagen til mor i februar. Det er langt dit altså. Huff.

Gleder meg sånn til å bli gravid. Det gjør sikkert dere alle her =) Det må jo bli vår tur snart også.

Gleder meg til neste helg for da skal jeg passe mitt "tante"barn som er ca 5 1/2 måned. Det skal bli morro og leke "mamma". Skal ha han på fanget hele kvelden i håp om at han smitter babystøv på meg. Det er noen som sier at det å holde babyer skal hjelpe (selv om han ikke er nyfødt lenger da)...

Det er sikkert kjedelig å lese om meg og mitt, men jeg må bare bruke dette stedet for rensing av hodet. Ting må ut om jeg ikke skal bli gal. Så dere får bare holde ut.

Nå smiler jeg, det er veldig deilig. Gleder meg til EL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...