Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Veldig pen, med fin sminke, nyfrisert hår, kule klær, syltynn bare noen uker etter fødsel, med Bugaboo vogn, Range Rover og vakker baby i nydelige merkeklær? Bare lurer, syntes jeg ser så mange sånne rundt (særlig på Frogner-..), syntes det ser litt slitsomt ut, jeg, da..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg tenker vel kanskje at hun prøver å imponere noen, og vet ikke sitt eget beste.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Blir man er dårlig mor om man ser slik ut, sikker på at du ikke bare er sjalu?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Ingen som nevner dårlig mor. Men jeg synes det oser dårlig selvtillitt av sånne mødre.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Haha,hi, der traff du spikeren temmelig rett på hodet når det gjelder min venninnegjeng, inkludert meg selv... Her er Bugaboo (alternativt OTH) faktoren sky-høy, alle bor i store hus og kjører SUV, og vi bruker mye penger på klær og utseende. Det betyr derimot definitivt ikke at vi er overflatiske eller ikke vet hva som er best for oss selv, som en sa over her. Kun det beste er godt nok... Vi har alle høy utdannelse, er godt gift og har anledning til å unne oss det meste, så hvorfor skulle vi ikke det? Enhver som slenger masse dritt om dette er enkelt og greit dritmisunnelig.
The Bad Gal Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Ser du virkelig alt dette når de suser forbi deg i Range Roveren ila få sekunder? Da er du jommen observant!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Ville ikke lagt så mye merke til dama. Hadde vel tenkt: Så stygt med sånne "vogner". Pen baby, forresten.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Kan ikke de med en vanlig simo, Mazda og slitte dongeribukser og noen ekstra kilo etter graviditeten være godt gift og vite sitt eget beste også?Må det beste være det dere mener er det beste? Må man bruke sminke hver dag? Må folk bo i dyre hus og leiligheter for å telle? Er høy utdannelse et tegn på at man er gode mødre? Eller motsatt? Jeg er ikke misunnelig på de med dyre vaner. Klarer meg fint uten SUV og å være en Hollywood-wannabe. Det viktigste for meg er å tilfredstille barna mine. Ikke omgivelsene rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Hva har det med dårlig selvtillit å gjøre at man ønsker å se ok ut?? Man må faktisk ikke dasse i joggedress og slutte med sminke når man får barn... hilsen anonym over i Range Rover
Tigerpote Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 For å være helt ærlig så er jeg så lite inne i merkeverdenen at jeg ikke ser forskjell på det ene eller det andre. Jeg aner ikke hvordan en Reimadress ser ut, ei heller de vognene du nevner hi. Dessuten er jeg i grunnen ikke så veldig opptatt av mennesker jeg ser på gaten:p
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #13 Skrevet 13. oktober 2009 Suv'er er bare såå 2003, alle som vil ha status i flokken har hybridbilen til Toyota el.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #14 Skrevet 13. oktober 2009 Range Rover er ikke spesielt pene biler, men noen må jo kjøpe dem også. Får du selvtillitt av å nevne hvilken bil du kjører?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #15 Skrevet 13. oktober 2009 Ikke særlig miljøvennlige mødre, nei.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #16 Skrevet 13. oktober 2009 jeg tenker at jeg skulle ønske at jeg var ferdig med studiene mine, slik at jeg kunne sløse med penger på den måten.... men den tid den sorg Når jeg er ferdig utdannet får jeg forhåpentligvis en såpass godt betalt jobb at jeg kan svinse slik rundt med nestemann:) Ikke for det, vogna til guttungen kosta 10 000 og han hadde alltid flotte klær,men aldri merke, og vi kjører en Nissan Primera 1997 modell, ikke stasjonsvogn engang:o ! Men vi leier et digert hus da;) Sååå, jeg er vel litt misunnelig, for som studet ønsker de fleste seg bedre økonomi!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #17 Skrevet 13. oktober 2009 Enig med studenten! Alle ønsker seg vel litt penger, kule klær og fint utstyr?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #18 Skrevet 13. oktober 2009 hehe, det er sikkert de kjerringene som ikke mestrer suven:D Ser en del av dem her oppe i hyttefjellet nemlig! Utover det - hver sin smak, men det MÅ da bli litt overfladisk om man skal greie å holde tritt? Jeg har selv millioninntekt, driver eget firma, har suv (bor i fjellheimen, så jeg har jo faktisk bruk for den), jeg har 7 års univeristetsutdannelse fra utlandet, og går stort sett i dongeri og villmarksgenser. Jeg bryr meg om utseendet, men det er det jo mange måter å gjøre på. Nå hadde vel denne boogaboen ikke passet helt inn her uansett, og jeg synes ikke den er ikke fin engang! Jeg foretrekker å lære ungene mine at verdiene våre skal vi forvalte riktig, ikke kjøpe ting og tang vi ikke har bruk for. Enhver lever sitt liv, men om man er bosatt på Frogner og knapt beveger seg lenger enn til Jacobs på Holtet for å handle, så er det jo utrolig lite miljøvennlig å kjøre en SUV! Og disse merkeklærne som dere fjonger unga med, er det sånn dere velger å oppdra ungene til å kle seg? I så fall er det jo ikke så rart at man ugleser fintfolket på bestvest. Alle har et ansvar for miljøet, for verdiskapingen og for å forvalte de verdiene vi har på best mulig måte. Og dersom man synes at det handler om å shoppe i Bogstadveien og å ha en større og dyrere bil enn man trenger - så er man etter min mening litt ute på vidda.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #20 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg bor også på Oslo vest og kjenner meg litt igjen i beskrivelsen til hi... MEN jeg føler virkelig ikke at jeg er jålete, ute etter å imponere eller har dårlig selvtillit... Jeg er opptatt av å se bra ut, og til en viss grad av noen såkalte 'statussymbol', men det har mer med kvalitet å gjøre, enn noe annet.. Og dette går da ikke på bekostning av mine barns ve og vel- som jo selvfølgelig er det viktigste! De lider jo ikke akkurat av at de for det meste går i dyre merkeklær (fordi jeg syntes de er finest), at foreldrene ar gode jobber og høy inntekt, og at de bor i et stort hus? Jeg mener forøvrig ikke at de på noen måte ville lidd hvis de ikke hadde disse tingene heller, for det grunnleggende er da at de vokser opp med trygge foreldre som elsker dem og hverandre, og det får vi håpe de aller fleste barna av de her inne gjør, uavhengig av bil, vogn og bosted!
Gjest losen Skrevet 13. oktober 2009 #21 Skrevet 13. oktober 2009 Synes ikke det virker særlig slitsomt. Jeg har gått igjennom ulike faser her i livet, det har også vært tider vi knapt har hatt penger til det vi faktisk MÅ ha. Og det er kjempe slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #22 Skrevet 13. oktober 2009 Oooo, driver vi med båssetting?!?! Hvilken bås passer dette inn i da; - Har Mutsy Urban Rider, og X-Lander XA - Bruker sjelden sminke, men siden jeg har utdannelse som makupartist vet jeg meget godt hva som blir pent når jeg først gjør det. - Bruker sjelden joggings, men gjerne gode bukser og er sjelden pyntet om jeg ikke skal noe spesielt. Er en litt sånn Jeans og topp type dame. - Joggesko, Nike Shox, nesten alltid. Støvletter eller pumps unntaksvis. - Kjører stor SUV, ikke fordi det er status, men fordi den kommer frem over alt, og jeg er med en Offroadklubb å kjører innimellom. - Bor i stor enebolig i etablert villastrøk. Kan legge til at jeg blåser i om klærne mine er flekkete når jeg drar på butikken, jeg kan godt gå i fillete jeans og mannens tskjorte på shopping, eller med kjole og støvletter dersom jeg er i humør til det.
hjjkaqhd Skrevet 13. oktober 2009 #23 Skrevet 13. oktober 2009 Da hadde jeg tenkt "heldige hun som kommer seg inn i klærne sine allerede".
Tokatter_USA Skrevet 13. oktober 2009 #24 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg ville ikke tenkt noen verdens ting. Kanskje fordi det virker ganske normalt? Ikke merkegreiene, for det vet jeg ingenting om, men at hun har en bil, en vogn, klær og er tynn synes jeg virker ganske normalt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2009 #25 Skrevet 13. oktober 2009 Dagens samfunn er veldig opptatt av status og hva andre emner og synes om dem.Er om å ha størst og finest hus,stor og dyr bil,merke klær,osv osv.. Men,hav med å bare være seg selv,være litt avslappet,å ikke bry seg så innmari om hva andre tenker å sier. Jeg er så utrolig glad jeg ikke er en av de "frogner" damene..Har "sånne# i vennegjengen,å jeg synes det virker veldig slitsomt.For eneste som betyr noe er å vise høy status,de er selvesentrerte og ser på en måte "ned" på de med lavere status. Men,godt vi er forskjellige..Alle trenger en som sitter i kassa på Rema og alle trenger en lege..Så uansett,så må vi ha all slags type mennesker,for at verden skal gå rundt. Vet også om flere som har svinhøy gjeld på bilen,bare for å føle seg bedre.Å de har så vidt råd til den. Glad vi ikke er sånn.Setter mye mer pris på ting,er opptatt av at familien har det bra,koser seg å masse kjærlighet å gi. Også er det viktig å lære barna sunne verdier her i livet,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå