Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 for 10 år siden sleit vi rumpa av oss bare for å i det hele tatt få barnehageplass, aner dere hvor heldige dere er i dag!? Min eldste måtte ha dagmamma siden hun ikke fikk barnehageplass før hun fylte tre! Men for all del, man kan alltids finne noe å klage på... Den som har mye, vil ha mer.
Monajenten Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Herregud, man kan da ikke tenke sånn om alt?! Det er selvfølgelig unødvendig å henge seg opp i småting, men ting som at søvnmønster ikke blir overholdt etter gjentatte ganger, har man helt klart lov til å klage på!
Dronningen! Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Noen er bare ekstremt flinke til å finne noe å klage på)
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Selvfølgelig, Monajenten, men mødre som får barn i dag vet neppe hvor heldige de er uansett hva de klager eller ikke klager på... Det er mange som klager på andre ting enn akkurat søvnmønster.
Sjefsmegga Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Så folk skal holde kjeft og væra takknemlig for en barnehageplass uansett? Selv om ungene stikker av uten at personalet oppdager det, på tross av at barnehagepersonalet smekker fingre, overseer dem eller barna under levering og henting, at de bryter taushetsplikten, kunne sittet å en hel kveld å ramset opp all elendighet som har blitt skrevet om her inne. Til tider er det meget god grunn til å klage, tømme ut frustrasjon eller be andre om råd i forhold til noe de stusser på angående barnehagen. Selv er jeg heldig og har en barnehage der det er lite å klage på, og når det er et eller annet så er det reale mennesker som man kan ta opp ting med, men det er slett ikke sånn over alt. Har had et av barna i en annen barnehage tidligere, bare kaos, støtt klær som forsvant, mye rot, opplevde at ungen dukka opp hos besteforeldrene et lite stykke unna barnehagen og mange andre hendelser. Rett og slett elendige forhold som var høyst kritikkverdige.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Det er heller ikke mitt poeng, Sjefsmegga, det finnes ulik grad av alvorlighet i nevnte tilfeller. Og som barnehageansatt kan du ikke alltid forhindre at ulykker skjer heller. Bare prøver å sette ting litt i perspektiv.
RødRev Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Vel, jeg er ikke den som klager på bhg. Men dersom jeg faktisk var misfornøyd med noe med bhg, hadde jeg på en høflig måte gitt tilbakemelding - både fordi styrerne faktisk oppmuntrer til det og fordi jeg faktisk er en betalende KUNDE. Jeg vet at alt var mye verre før, osv.. Og jeg er kjempetakknemlig for det vi har, men forbeholder meg også retten til å ønske det beste for mine barn!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 Ikke sant. Har heller ikke noe å utsette på vår barnehage, men om det var noe hadde jeg også sagt fra på en ordentlig måte. Hvem vil betale for en tjeneste som de mener ikke holder mål
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 Herregud... Noen klager på barnehage.. Andre klager på at noen klager på barnehage? Hvor skal dette ende egentli?? Kom deg inn på krangle da!
Sjefsmegga Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Joda, slike ting som at barn faller fra huska, får "verandaleppe", blir bitt av annet barn ol. er jo slike ting som skjer og like gjerne kunne skjedd på fritiden. Det må man regne med, barn kan ikke oppbevares i egne polstrede celler heller, de må få bevege seg og utvikle seg, og da vil det alltid kunne skje uhell og ulykker i en eller annen grad. Men det blir litt feil å dra alt under en kam. Det er ikke sort/hvitt, men en mengde gråtoner. Vi har også forskjellige toleranse, selv vil jeg si at jeg har en akseptabel terskel, og derfor blir jeg også tatt på alvor de få gangene jeg har had noe å ta opp med barnehagen (i nåværende vel og merke). Men da syter jeg ikke over bagateller heller.
Trollemor75 Skrevet 13. oktober 2009 #12 Skrevet 13. oktober 2009 "den som har mye, vil ha mer"... Det er kanskje akkurat det som er problemet. Jeg føler at løftet om full barnehagedekning kan ha gått over kvaliteten enkelte steder. Der jeg bor, er 70% av personalet ufaglært, og svært mange barnehager har fått dispensasjon for å ansette ufaglært pedagogisk leder. Det gjør meg bekymret, særlig siden jeg kan ikke regne med å ha særlig mange valgmuligheter. Beskjeden fra kommunen er klar: du tar det du får, når du får det (jeg trenger fra mars, men er innforstått med at jeg trolig ikke får før august), og du holder kj..t. Baksiden av 100% dekning kan lett bli at barnehagen mister sitt pedagogisk preg, og blir mer og mer et oppbevaringsannstalt. Når det er sagt, får jeg plass, takker jeg og bukker og sier ikke et pip, for vi trenger denne plassen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå