bompymamma Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Midt mellom brystene. Hva kan dette være? Føles litt tungt å trekke pusten, men ellers ingen symptomer. Har lite lysst å kontakte fastlegen, men må vel gjøre det dersom det skulle være nødvendig...
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Symptomer som kan være problemer med hjertet hadde jeg nok tatt seriøst og kontaktet lege/legevakt. Etter at ei venninne på 43 døde uventet av hjertesvikt i vinter etter å ha avist symptomene som å være sliten etter fysisk aktivitet har jeg fått en støkk. Kvinner har ofte ikke de klassiske symptomene som menn ofte får. Eller kan det kanskje være noe med lungene? Eller noe helt uskyldig, vanskelig å vurdere når man ikke er lege da...
bompymamma Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2009 Tanken har selvfølgelig slått meg, men jeg har liksom nettopp passert 30, og synes det virker så rart dersom det skulle være noe med hjertet allerede nå. Men noe må det da være? Er ikke smerter i den forstand, ikke på noen måte intenst, men som sagt trykkende. Ikke lenge siden jeg var hos legen med noe annet (som kunne vært alvorlig), derfor lite lyst å ta kontakt igjen. Føler meg som en hypokonder...
bærtæ Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Heisan! Jeg ville som nevnt ovenfor tatt en tur til legen, de tenker nok ikke at du er hypokonder:) Vil samtidig fortelle at jeg tidligere slet med slike "smerter" i perioder. Vanskelig definere hva det var men jeg var til masse testing og det viste seg etterhvert at det rett og slett var stressrelatert. Ser at du har vært til sjekk for noe som kunne vært alvorlig og det kan være relatert til denne opplevelsen av å være redd det feilet deg noe. Som sagt- du bør ta en tur til legen men du må ikke bekymre deg unødig:)
Gjest amandine Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Se til å komme deg til legen!!! Og ikke lat som om alt går over av seg selv, ikke spør her inne men spør der du skal! Jeg gikk alt for lenge og trodde jeg var sliten, hadde trykk i brystet og hanglet litt, var faktisk alvorlig syk og holdt på å dø. Jeg var mye mye sykere enn jeg trodde, og hadde kun hatt et par dager til i live om jeg ikke ble sendt til legen av mannen min. Jeg har fått varige men men er levende og kan fortsette å være det en stund til, heldigvis. Ta deg selv på alvor, jente! Og god bedring..
bompymamma Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2009 Tusen takk for alle tilbakemeldingene! Ja, jeg vet vel innerst inne at jeg burde ta kontakt med legen. Har alltid mast på andre å ta kroppens signaler på alvor, men når det kommer til en selv osv.
Gjest amandine Skrevet 14. oktober 2009 #7 Skrevet 14. oktober 2009 Nå håper jeg du har tatt kontakt med lege? Måtte inn og sjekke;) Siden du er her regner jeg med du har barn og kanskje mann, du har også gjerne venner og familie rundt deg som faktisk også blir berørt om det skulle skje noe. Jeg har egentlig som sagt bare flaks å takke for at jeg overlevde sommeren, fordi jeg lot være å lytte til den lille stemmen i bakhodet. Ikke gjør samme tabbe som meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå