Gå til innhold

Dundyne til baby om vinteren?


MamaLady

Anbefalte innlegg

Har noen tenk på om det er dundyne som bør brukes når nurket titter ut i en mnd som januar? Er så redd for at den skal fryse når det er så kaldt, men vet ikke om det stemmer at jeg bør kjøpe dundyne og følge magefølelsen. Noen andre som har peiling på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en desembergutt og ei januarjente og ingen av de hadde dundyne, og de klarte seg fint:-) Vi bor i Nordnorge og sover med åpent vindu unntatt de kaldeste nettene, og barna har hatt Høie sine babydyner og skinn til underlag og ikke blitt kalde...

I vogna bruker vi skinn og voksipose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å dette var deilig for en førstegangsfødene som meg å høre:) var veldig usikker på hvilke dyne jeg skulle velge, men endte opp med høye sin babydyne, nå kan jeg roe meg ned med at den er tykk nok!!!

 

takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips er å bruke ei tynn ull-lue på baby om natta, samt ullteppe under dyna:-)

Vi brukte det på lillemor, og da sov hvertfall hun bedre. Ulteppet surra vi rundt henne, og da ble det ikke så kaldt for henne å bli lagt over i vugga etter amming og slikt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for flere gode tips=) akkurat dette med "påkledning" på nattestid har tatt ganske mye tenketid hos meg. Nå har jeg kjøpt meg to ullfrotte pysjer til prinsen hos nøstebarna og har strikket gode nøstebarntepper, så da håper vi varmen holder... er jo ikke sååå kaldt her på vestlandet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor vi bekymrer oss vi som skal ha første nurket...

Godt at det finnes noen som kan si hva som funker i nord midt på vinteren. Skinn, høie dyne og pledd. Enkelt og greit.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hø-hø-hø.... Enkelt og greit.... Det blir en ganske stor stabel av "må ha", "bør ha", "kan ha", "kjekt å ha", osv, osv etter hvert hvis vi skal høre på alle rådene fra andre hele tiden;-)

Utrolig smart å tenke gjennom hvilke behov en egentlig har før en går til innkjøp!!

Har mye liggende som jeg har nesten hatt bruk for til mine to minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det dundyner og dunputer hele året til hele familien, liten som stor. Det er det aller beste du kan ha i forhold til allergier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh, jeg har selv en haug med allergier, alt som heter pollen hele sommeren igjennom, husstøv, masse matallergier m.m. i tillegg har jeg ganske kraftig astma, dundyne er det VERSTE du kan bruke hvis det er allergier du skal ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dundyner er IKKE det verste du kan bruke hvis du skal ta hensyn til allergier, men hvis du er allergisk mot selve dunen -så ja. Så lenge en har allergier er det anbefalt å kjøpe dundyne pga at midden trives og formerer seg mindre i dun. Det er ikke dunen man er allergisk mot (tror det er rundt 2% av allergikere som er allergisk mot selve dunen?) slik man trodde før, men avfallstoffene til støvmidden. Grunnen til at man trodde det var dunen man reagerte på, var at disse dynene ikke kunne vaskes før, og da kom de støvmidd i dem før eller seinere. Men de bør vaskes like ofte som andre typer dyner, minst hvert halvår er anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke allergisk mot dun, men husstøv, pollen og alt det der, dersom jeg bruker dundyne blir jeg kjempe dårlig, dersom jeg bruker allergi dyne eller fiberdyne er jeg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...