Gå til innhold

Emil ble født i vann - min historie!


Gulosten™

Anbefalte innlegg

Den 1. september - såvidt det ble septemberbarn!

 

Våknet om morgenen av storesøster som var oppe uvanlig tidlig, syns jeg. Snudde meg for å se på klokka, den var 06:25, og i det jeg snudde meg gikk vannet! Jeg stavret ut på badet, og storesøster sier til meg "mamma, vet du hva, jeg drømte at babyen kom ut!"... Ganske spesiell opplevelse.

 

Jeg hadde ikke vondt enda så jeg skifta truse, tok på et bind og la meg i senga igjen. Etter en halvtime hadde jeg hatt antydning til murringer i magen, og vekket samboer med et lite klapp på skulderen og ordene "jeg tror kanskje du skal forberede deg på å stå opp snart, jeg tror Emil kommer snart - vannet har gått!" Han var i dusjen på 1-2-3, og da han var ferdig ringte jeg Føderiket. Fikk beskjed om å komme, siden jeg var 2.gangs med vannavgang. Erfaringer tilsa at vi føder fort. Og det var slettes ingen dum tanke...

 

Fremdeles veldig svake antydninger til rier, klokken 07:15. Vi ringte farmor som var på vei til jobb med t-banen, heldigvis hadde hun bare kommet en stasjon så hun snudde og var på plass 07:30. Hadde da et par rier som jeg måtte puste litt på. Vi ringte til Taxi som kom ganske fort, de siste tingene ble pakket i en fei og stablet inn i bilen. Storesøster var heldigvis rolig, og mammaen klarte å ikke gråte da vi dro fra henne... :D

 

Ca kl 08 var vi på plass på Føderiket! Ble så godt mottatt av de to jordmødrene som var på vakt, vi la oss til rette på fødestuen og riene begynte å ta seg opp. De hadde tent stearinlys, taklyset var dempet, vannet i badekaret allerede fylt opp, den vordende far fikk kaffe og mor fikk vann og maaaasse isbiter. I 9-tiden var riene ganske kraftige, og jeg gikk litt fram og tilbake og koste meg. Mistet til slutt litt tidsbegrep, men flyttet meg til badekaret. Det var fantastisk deilig å være vektløs og kjenne den smertestillende effekten det varme vannet hadde. I partogrammet er det ført pressrier fra kl 10:31, og Emil kom svømmende opp til en meget lykkelig og fornøyd mamma og pappa kl 10:49!

 

Det finnes helt sikkert ingen jordmødre i hele verden som er så fantastiske som de på Føderiket, og jeg er bare superlykkelig for å ha født der!

 

Emil veide 3936 gram, var 52 cm lang og 35,5 cm rundt hodet.

 

I dag er han 6 uker, vi skal på kontroll i morgen - han er blitt ordentlig rund og god!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...