En Prins + Prinsesse Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Hvor gammel var han/hun da? hvordan gikk den overgangen? Sønnen min er 2 1/2 år gammel, å jeg har enda ikke byttet, men vi driver å bygger hus å skal flytte inn til sommeren, da får han alt nytt på barnerommet, så vi lurer på om det er like greit å vente ?
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg byttet da datteren min var 2,5 år. Da gikk hun stadig på huet ut av sprinkelsengen, fordi hun forsøkte å klatre ut. Gikk rett over til vanlig 90 cm seng, uten sengehest, og det fungerte veldig bra. Hun har til dags dato ikke trillet ut (5 år nå), og hun syntes det var kjempestas med stor seng
DK+2 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Vår er 2,5 år og vi skal snart ha han over i "storegutt-seng". Om et halvt år får han en liten søster eller bror som da skal overta sprinkelsengen, så like greit å bytte snart, og venne har til det. Han har faktisk ikke klatret ut av sengen enda, utrolig nok!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Vi byttet fra sprinkelseng til junior seng da hun var rett rundt 2 år. Var ikke en spesiell grunn egentlig. Vi synes bare den sengen var fin og hun har kost seg veldig i den. Aldri falt ut eller gått ut...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Lillegutt her byttet til stor seng (vokseseng) like etter at han hadde fylt to år:) Han hadde ikke klatret ut av senga, men får en lillebror i desember, så da ville vi bytte litt tidlig. Har sengehest på kanten, da, for han sover veldig urolig og hadde nok ramla ut om ikke sengehesten hadde vært der;) Nå har han hatt storsenga i 2 mnd og han har ikke gått ut av den på egenhånd verken når han blir lagt, om han våkner midt på natta eller når han våkner om morgenen;) *Bank i bordet* Ingen problemer med overgangen fra sprinkelseng til stor seng heller... Lykke til med byttet:)
The Bad Gal Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Skal bytte nå, hun fyller 2 år om halvannen måned. Håper det går greit, for i januar kommer det ei lita jente som skal overta storesøsters sprinkelseng!
En Prins + Prinsesse Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2009 sønnen min har aldri prøvd å klatre over egentlig... men reisesengen har han klatret over... kanskje vi skal begynne med vanlig seng når vi er på hytta å sånn da, så vender vi han til det der? ?
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 13. oktober 2009 #9 Skrevet 13. oktober 2009 Kusinen min byttet seng på mini der nå.. han blir 3 i desember. Det var kjempe stas- Super "Biler" fan.. så han fikk en sånn seng. Mye enklere å legge han nå. Moro med storgutt seng.
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 13. oktober 2009 #10 Skrevet 13. oktober 2009 rett før hun fylte 2... hun var da en stor jente og ville sove i stor seng
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 13. oktober 2009 #11 Skrevet 13. oktober 2009 Elstemann brukte sprinkelseng til han var 3,5. Han fikk først stor seng når han sluttet med bleie. Minstemann er 2,5 og ligger fremdeles i sprinkelseng. Ser ingen problemer med å la henne fortsette med det. Det er jo ikke akkurat som om hun er for stor for den. Når sengen er 120 og ungen 90 så er det en del igjen... Jeg hadde ventet, så lenge det å sove i sprinkelseng ikke byr på noen problemer (typen at ungen prøver å hoppe utav).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå