Gå til innhold

Så frekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke at folk gjør slikt lengre.. Ble skikkelig overrasket. Og helt satt ut.

Jeg er ikke helt i form idag, og vil egentlig ikke ha besøk. Det ringte på døren, og siden jeg ikke er iform så åpnet jeg ikke.. Plutselig så hører jeg at døren åpner seg, og en som roper: Hallo, er det noen hjemme?!

Og hvem var det? Joda, en fremmed bøssebærer!!!!! Som bare åpner og går rett inn.. Så sykt frekt! Ba henne komme seg til helvete ut før jeg ringte polititet.. Frekke dama spurte til og med om jeg ikke hadde noen penger å gi! Er det mulig? :o Ante ikke at bøssebærerene var så frekke.. Frister å ringe avd her nede å si ifra, men har jo ikke navnet hennes.

Bor i et byggefelt, og låser sjeldent døren når jeg er hjemme på dagen, tenker ikke på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dette tilfelle synes jeg det var du som var frekk.

Ja bøssebæreren skulle nok kanskje ikke ha kommet inn, men hallo, det går an å vise folkeskikk! En bøssebærer er jo ikke akkurat en uteligger eller innbruddstyv.

Skrevet

Er jeg frekk for jeg kaster ut en vilt fremmed person av mitt hus? Som ikke har blitt invitert inn?

Man vet faktisk aldri om bøssebærern er en tyv.

Skrevet

Hadde noen gjort dette her hadde jeg klikket i vinkel!!!!!

Skrevet

Ja jeg synes du er veldig frekk i dette tilfelle.

Det går an å si på en ordetnlig måte at man ikke er i form, hverken for besøk eller bøssebærere. Men å be en bøssebærer om å komme seg til helvete ut er stygt og lavmål.

Bøssebærere vet jo ikke om det er psykopater som bor i de husene de går til, men de stiller opp for en god sak likevel.

Skrevet

Hvis du er så disgusting i kjeften til noen som bare spaserer inn for å be om penger til et godt formål, hva sier du til folk som er skikklig stygge mot deg?? Håper jeg aldri dulter borti deg i butikken, risikerer vel å få en på kjeften...

Helt enig i at det var litt frekt å gå rett inn, men å snakke sånn til folk da...? Ærlig talt.

Skrevet

Kanskje det var en innbruddstyv som sjekket om det faktisk var noen hjemme, før de tok seg tilrette. Kanskje brukte de bare innsamling som unnskyldning. Hadde kontakta politiet for å sjekke om det faktisk var en innsamlingsaksjon som foregikk. Da ville politiet fått kunnskap om det, og kunne etterforske om det er noe som foregår eller ei.

Om det er en reell innsamlingsauksjon så er det fint, da var det bare en litt frekk børsebærer.

Skrevet

Ja, det har jeg ikke tenkt på, skal ringe dem og si ifra.

Skrevet

Ja, men man går ikke inn til dem da!

Er ikke stygt gjort å be folk som ikke er velkommne om å komme seg ut!

Skrevet

Jeg hadde gjort akkurat det samme.

Maken til frekkhet å bare gå inn. Jeg hadde defintitivt ringt organisasjon/ idrettslag etc som det ble samlet inn til. De vet om det er noen bøssebærerer i området og evt hvem, for alle får sine roder de skal gå i.

Skrevet

Greit å be noen gå ut, men å be en bøssebærer om å komme seg til helvete ut??

Skrevet

Jeg tror jeg hadde blir rimelig irritert, og en smule " satt ut " om noen noen fremmede bare vandret inn i huset, med bøsse eller ei!!!!

Man skal ikke gå inn til folk uten invitasjon på et slikt grunnlag!!!

Skrevet

Hvis noen fremmede hadde gjort det samme her hos meg så hadde jeg nok blitt såpass skremt og provosert at jeg hadde fyrt av samme salva som ren refleks!

Man banker på eller ringer på for å se om noen kommer og åpner, hvis det ikke kommer noen så tar man seg ikke bare inn i huset selv om døra er åpen!

Jeg kunne gått så langt som å sjekke om døra er åpen, men det kan man jo se i glipen mellom dør og dørkarm. Ingen grunn til å kjenne på døra!

Om jeg sitter på do eller kanskje løper rundt etter noe å slenge på meg slik at jeg kan åpne døra med klær på så skal jeg jo kunne forvente at personen som står utenfor holder seg der til jeg gir meg til kjenne. Huset mitt er privat område der bare et fåtall personer får gå rett inn (og de kjenner sin besøkstid :-)

Skrevet

Jo, dette var frekt! Og veldig ekkelt. Ingen har rett til å gå inn i andres hus, det spiller ingen rolle om døra var låst eller ikke. Jeg bestemmer også selv om jeg vil åpne eller ei!

Jeg opplevde noe lignende en gang. Jeg arbeidet på den tiden turnus, og ventet håndverkere til leiligheten. De klaget på at vi "aldri" var hjemme, og jeg sa ørten ganger at de må jo RINGE først! De må avtale tid!

En dag stod jeg i dusjen. Vi hadde felles ytterdør med husverten, og denne døra var alltid låst. Døren inn til oss hendte det seg at vi ikke låste når vi var hjemme. Plutselig hører jeg det går i døren, og jeg visste at det ikke var mannen min. Da er det da altså denne håndverkeren som har marsjert rett inn! Han begynte da å rope hallo, og om han kunne starte og ja jeg hørte ikke alt. Jeg syntes det var utrolig ubehagelig å stå naken i dusjen med en fremmed mann utenfor baderomsdøra, som jeg ikke hadde låst! Jeg kokte der jeg stod og brølte til ham at han skulle pelle seg vekk. Fremdeles stod han der og snakket, "jammen.." et eller annet. Grrrr! Omsider lusket han seg ut, og jeg snek meg bort til døren og fikk låst den.

Ytterdøren var det da husverten som hadde åpnet for ham.

Skrevet

Kjempefrekt, tipper dere som synes dette er ok hadde ment noe annet om det var en mann som var bøssebæreren.

Hadde dødd av skrekk om noen bare kom inn hit, evt. overfalt dem med pepperspray el.

Skrevet

HI!!

synest du reagerte HELT riktig!! greit at bøssebærerne gjør en super innsats det står respekt av altså, misforstå meg riktig her!

men.. ikke engang politiet har lov å gå inn UTEN tillatelse!

å HI kunne ikke vite om det var en "egte" bøssebærer eller en tyv..

men HI. det finnes bedre ord å bruke da..;))

Skrevet

Ja, det syns jeg var kjempe frekk. Man går ikke inn til folk som ikke åpner når man ringer på da. Har aldri opplevd det, men det er fordi jeg låser alltid døren selv om jeg er hjemme. Så frekk....bøssebærer eller ikke.

Skrevet

Herrgud når ble jeg provosert av anonym øverst her. Samma det om det er bøssebærer eller ikke vel. Man går ikke inn til fremmende uansett.

Så hvis det var en helt "vanlig" person, og ikke en bøssebærer så hadde det vært greit å kaste personen ut. Men siden det var en bøssebærer, så burde man ikke si i fra.

Samma det vel personen gikk inn selv. Det er frekt. Og jeg hadde sikkert blitt "redd" og sint selv og hadde sikkert slengt noe av det samme til den personen ja.

Skrevet

Du oppførte deg sånn mot en håndverker?? Han hadde jo tydeligvis blitt spurt om å komme for å fikse noe.. Blir ikke det samme som en bøssebærer i det hele tatt! I tillegg hadde husverten åpnet for han?! Trodde du han skulle komme inn i dusjen og voldta deg eller??

Du er litt gal vel? Stakkars mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...