Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Ser at så mange reiser hjem samme dagen de har født og sånt, men hva er egentlig "vanlig"? Jeg hadde bittelitt ammetrøbbel med førstemann, men han gikk lite ned i vekt og jeg var på sykehuset i 3 dager. Det er vel ganske vanlig. Er det kortere eller like lenge med andremann? Om fødselen gikk som den skulle altså.
Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Så sant alt går greit med mor og barn har St.Olavs en regel på at førstegangs får ligge 3 døgn og flergangs får ligge 2. Jeg lå tiden ut med første, men reiste hjem etter ett døgn med andre fordi det var så stusselig å skulle ligge alene på pasienthotellet på nyttårsaften ;-)
erteposen + 4 Skrevet 13. oktober 2009 #3 Skrevet 13. oktober 2009 Liggetiden er vel 2-3 dager. Jeg tror de fleste av mine venner låg to dager, men mange reiser rett hjem nå når vi har fått jordmor hjem ordning. De tar den testen som de tar dag 2 på sykehuset hjemme. Helt topp!
Minnie Mom Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Da vi fikk nummer to ble hun født kl 22 på kvelden. Vi var der da dagen etterpå og dag nummer to dro vi hjem ved middagstider. Liker ikke å være på sykehuset og slapper mer av hjemme. Min søster lå i 3-4 dager tror jeg.
***Juanita*** Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Jeg fødte barn nummer to for fire uker siden på Ullevål. Der fikk jeg bare bli i to netter fordi jeg har født før. Jeg synes det var greit å reise hjem da, spesielt siden melka var kommet den dagen og snuppa var mett og rolig. (Dette var veldig ok i forhold til at vi skulle hjem til en toåring som aldri har vært borte fra mammaen sin så lenge!) Men det irriterer meg litt at sykehuset ser sitt snitt til å spare noen penger på å kutte et liggedøgn hos flergangsfødende, samtidig som man værsågod må se å innfinne seg på sykehuset igjen dagen etterpå for å ta Føllings test. Unødvendig mye farting frem og tilbake og sikkert ganske stressende for enkelte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå