Bøtteknott Skrevet 13. oktober 2009 #1 Skrevet 13. oktober 2009 Knotten har veldig tørr hud, spesielt på hodet. Men i det siste har han fått noe som kjennes som nupper på beina og armene også. Har prøvd både lotion for barn og olje, men det ser ikke ut til å hjelpe. Prøvd å forsiktig "gre håret" (det er ikke så mye hår akkurat.. he he..), og det ble litt bedre. Men det blir ikke borte. Noen råd på hva jeg kan gjøre? Kan jeg smøre han inn med oljen vi bruker i badevannet f.eks? (vi bader ca annenhver dag i oljevann også) Tips mottas med stor takk :-)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. oktober 2009 #2 Skrevet 13. oktober 2009 Bad enda skjeldnere... Smør med locobase. Det er den kremen som hudspesialister anbefaler=) Iris hadde atopisk eksem da hun var rundt den alderen. Men har ikke kommet tilbake ennå i høst.. Vi smører og smører med en gang vi ser det! =)
Bøtteknott Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2009 Hvordan ser atopisk eksem ut? han er litt rød noen steder i ansiktet, på siden av panna og litt i kinnene. Han hadde veldig mye melkeutslett for en stund siden, og huden er liksom ikke blitt så glatt som jeg mener den skal være. Men bortsett fra det litt røde i ansiktet, er han bare veldig tørr. Har også blitt det på magen. Nuppete/raspete på en måte.. Får man kjøpt locobase på apoteket?
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 13. oktober 2009 #4 Skrevet 13. oktober 2009 Høres veldig ut som det gutten min på 4 mndr har, og han har en mild form for atopisk eksem. Tok blodprøve av han på fredag for å finn ut hva han ikke tåler. ( får morsmelk) Han min var veldig rød i kinna, litt sånn blemmete og han klødde veldig. Hadde alltid mye kloremerker om morgenen. Jeg fikk beskjed av legen om å smøre inn hele kroppen morgen og kveld med A-krem eller en annen fet krem. Jeg dro på apoteket og de anbefalte meg Miniderm. Og den er jeg kjempe fornøyd med! Er nesten ikke tørr på kroppen i det hele tatt. Var hos legen på fredag igjen for å sjekke på nytt, og jeg fikk da beskjed av legen om å kjøpe en mild kortison som skulle smøres tynt 1 gang per dag i 5-6 dager ( ikke lenger, huden tåler ikke så mye av dette). ( Husker ikke navnet, men det er en liten gul og hvit eske.) Han er mye bedre nå! Dra til legen å sjekk om han har fått atopisk eksem, så får du råd og bekreftelse på om det er det det er. Lykke til!
mona:-) Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Jenta vår hadde også mye tørr hud i den alderen. Vi brukte, og bruker fortsatt, Babyline sin badeolje i badevannet og smører når det trengs med Aco base sin krem som heter miniderm som jeg kjøper på apoteket. det funker for oss. Bading gjør vi annenhver dag!
Bøtteknott Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2009 Tusen takk jenter! Da blir det krem og litt pleie i dagene fremover :-) Så får vi håpe det blir bedre fremover.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Locobase får du kjøpt på apoteket ja =) Kremen er kjempe fet, men trekker seg godt inn i huden likevel. Kan føles litt klissete en liten stund. Snuppa her hadde røde "flekker" som va helt tørre. Og det var atopisk eksem. Ellers var hun helt rød i kinnene med sånne nupper som du sier. Er jo ikke sikkert han har atopisk eksem da! Vi merket det fordi hun fikk til slutt, eller, veldig plutselig massemasse røde tørre flekker på armer og på ryggen! Pappaen har det han også, på armene, og jeg har fått det på armene. Aldri hatt det før! Merkelig. Fikk tilslutt blåresept på mildison. BLÅ resept til ei jente på 4 mnd..... Som har hatt utbrudd 2 ganger liksom...=/ Jaja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå